του George Cukor
philad2.jpg

Έχοντας πίσω από την κάμερα έναν από τους πιο ευαίσθητους, διακριτικούς και ευγενείς σκηνοθέτες του Χόλιγουντ της κλασικής εποχής -τον George Cukor-, και μπροστά ορισμένα από τα πιο λαμπερά αστέρια της εποχής -την Katharine Hepburn, τον James Stewart και τον Cary Grant-, η ταινία είναι κάτι παραπάνω από ένα τυπικό δείγμα του κλασικού Χόλιγουντ.
Στο κέντρο της ιστορίας συναντάμε την Katharine Hepburn, στο ρόλο μίας μέλλουσας νεόνυμφης, η οποία, τις παραμονές του γάμου της, αισθάνεται τις βεβαιότητές της να την εγκαταλείπουν και τον κόσμο της να καταρρέει. Αντιμέτωπη με τους άνδρες της ζωής της, η ηρωίδα αναζητά απεγνωσμένα ένα σημείο ισορροπίας...
Βασισμένο σ' ένα θεατρικό έργο, που γράφτηκε αρχικά για την Hepburn, το σενάριο διακρίνεται για τους πνευματώδεις διάλογούς του και τη λεπτότητα του κωμικού. Σ' αυτού του είδους την κωμωδία, όλη η δράση, όλο το κωμικό, συμβαίνει μέσα από τους διάλογους: είναι ο ρυθμός του διαλόγου, η εκφορά του λόγου, είναι τέλος οι λεκτικές διαμάχες και οι συγκρούσεις που ορίζουν το πλαίσιο.
Υπέροχο δείγμα κωμωδίας screwball, σκηνοθετημένης με την ευγένεια και τη λεπτότητα του Cukor, η ταινία αναδεικνύει τη σαγήνη της Hepburn, μιας ηθοποιού που καθόρισε, μ' ένα διαφορετικό τρόπο, την εικόνα της θηλυκότητας. Δυναμική αλλά και ευαίσθητη, η Hepburn θα προκαλέσει, με την παρουσία της, το λεκτικό θαυμασμό των ανδρών, που την περιτριγυρίζουν:  "Έχεις μεγαλοπρέπεια. Ακτινοβολείς". 
Δ.Μ.