lucas3.jpg
Ο σκηνοθέτης George Lucas αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση στο χώρο του χολλυγουντιανού σινεμά. Λιγότερο σκηνοθέτης και περισσότερος παραγωγός μυθοπλασίων, ανήκει στην πρώτη γενιά σινεφίλ που βρέθηκε στην δεκαετία του 70 στην πρώτη γραμμή των στούντιο. Μαζί με τους Francis Ford Coppola και Steven Spielberg αποτελούν μια τριάδα η οποία επανέφερε στο Χόλλυγουντ, την λάμψη των υπερπαραγωγών της κλασικής εποχής.
Αν κάποιος παρατηρήσει την φιλμογραφία του George Lucas, θα σταθεί μόνο σε δύο ταινίες που έχουν για τον σκηνοθέτη μια συναισθηματική αξία: το φιλμ THX-1138, μια μικρή αλλά έξυπνη ταινία επιστημονικής φαντασίας και το American Graffiti, ταινία γλυκής νοσταλγίας πάνω στην νεότητα του σκηνοθέτη. Ομως είναι η σειρά Star Wars και η συμμετοχή του στην τριλογία του Indiana Jones που αποκαλύπτουν το αληθινό πρόσωπο του George Lucas: είναι ένας κατασκευαστής κινηματογραφικών μύθων, ένας δημιουργός μυθοπλασιών που αφορούν -και απευθύνονται σε- όλους, ανεξάρτητα από φυλή, φύλο, θρησκεία, ή χρώμα.
Στα αποσπάσματα που ακολουθούν ο σκηνοθέτης εξηγεί το σημείο αφετηρίας για την σειρά Star Wars.

Η ΑΡΧΗ
Οταν δημιούργησα το αρχικό Star Wars ενδιαφερόμουν πολύ να δημιουργήσω ένα μύθο, ο οποίος να αντικαθιστούσε την μυθολογία του Western. Το Western ήταν ένα είδος σύγχρονης αμερικάνικης μυθολογίας που υποστήριζε τα ήθη, τις αξίες και τον τρόπο που λειτουργούσε η κοινωνία μας -κάτι που οι μυθολογίες ανέκαθεν έκαναν. Αρχισα να δουλεύω πάνω σ'αυτό και συνειδητοποίησα ότι θα έπρεπε να είναι τοποθετημένος [ο μύθος] κάπου έξω απο την γνωστή αντίληψη της συνείδησης του κόσμου. Εκει όπου βρίσκονταν και τα Western .
Η ελληνική μυθολογία, ή η μυθολογία απο οποιαδήποτε χώρα, συχνά διαδραματίζεται σε μία άγνωστη περιοχή, όμως σε κάποια [περιοχή] η οποία είναι πιστευτή απο το κοινό. Η μόνη παρόμοια περιοχή που έχουμε τώρα είναι το μακρυνό διάστημα. Ετσι αποφάσισα ότι το μακρυνό διάστημα είναι μια καλή ίδεα. Στην πραγματικότητα [το θέμα] με απασχολούσε για ένα πολύ μακρύ χρονικό διάστημα.
lucas1.jpgΗμουνα επίσης φανατικός θεατής πρωινών σηριάλ του Σαββάτου και με απασχολούσε η ιδέα να κάνω ένα φίλμ σαν τα πρωινά σήριαλ του Σαββάτου με ήρωα ένα αρχαιολόγο ο οποίος ήταν κυνηγός θησαυρών, και έτσι δούλευα και σ'αυτήν την περιοχή και έδειχνα ενδιαφέρον στα σήριαλ περιπέτειας, ταυτόχρονα με το ενδιαφέρον μου να προσπαθήσω να κάνω κάτι το οποίο να'ναι σύγχρονος μύθος.

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ PREQUELS
Η πραγματική έμπνευση για την επιστροφή των ταινιών [της τριλογίας] στην μεγάλη οθόνη, ήταν η 20η επέτειο από την πρώτη προβολή του Star Wars. Περιστασιακά, προβάλλαμε την τριλογία ως μια ταινία για διάφορα συνέδρια- συγκεντρώσεις φανατικών της ταινίας. Ετσι, είπα "Γιατί δεν προσπαθούμε να κυκλοφορήσουμε και τα τρία φίλμ, ως  μια τριλογία, μέσα σε λίγες βδομάδες απόσταση το ένα από το άλλο, έτσι ώστε ο κόσμος να τις δει σαν να'ναι κάποιο σήριαλ", όπως ήταν αρχικά πρόθεση. Πίστευα ότι ήταν ένας πολύ καλός τρόπος για να γιορτάστει η εικοστή επέτειος.
Την ίδια στιγμή είχα ένα κρυφό κίνητρο, το οποίο σκεφτόμουν για πολύ καιρό -για την ακρίβεια απο την στιγμή που οι ταινίες τελείωσαν. Υπήρχαν διάφορα πράγματα, ειδικά στο πρώτο φίλμ, με τα οποία δεν ήμουν ικανοποιημένος: λήψεις ειδικών εφέ οι οποίες ποτέ δεν τελείωσαν, σκηνές που ήθελα να συμπεριλάβω και οι οποίες για κάποιο λόγο δεν συμπεριελήφθησαν, κυρίως λόγω του χρόνου και των χρημάτων. Ηθελα πραγματικά να διορθώσω τις ταινίες και να τις ολοκληρώσω.
lucas2.jpgΕνας διάσημος σκηνοθέτης είπε "Οι ταινίες ποτέ δεν ολοκληρώνονται, απλώς εγκαταλείπονται". Προτιμότερο απο το να ζώ με την "εγκαταλελειμένη" μου ταινία, ήθελα να γυρίσω πίσω και να την ολοκληρώσω. Η Αυτοκρατορία και οι Jedi δεν με βασάνισαν με το ίδιο τρόπο, όπως έγινε με την πρώτη ταινία. Γιατί η πρώτη είχε γίνει κάτω απο εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Ηταν πολύ χαμηλού προϋπολογισμού, και ήταν μία πρόκληση να γυριστεί μέσα στις προθεσμίες -λαμβανομένου, υπ'όψιν του γεγονότος ότι θα έπρεπε να επινοήσουμε αρκετές νέες τεχνολογίες και να κάνουμε όλα αυτά τα πράγματα που δεν είχαν γίνει πριν. Ο "φάκελος της τελειότητας" θα έπρεπε να'ναι πολύ πιο ογκώδης απο τις άλλες δύο ταινίες, και υπήρχαν πολύ περισσότερα πράγματα για τα οποία αγωνιούσα να διορθώσω.
Αν και δεν ξεκίνησα να γράφω τα prequels για είκοσι χρόνια, η δομή αυτής της ιστορίας δεν άλλαξε πολύ. Πάντοτε ήταν μια επική ιστορία για έναν πατέρα που βρίσκει τη λύτρωση από τα παιδιά του. Με διάφορους τρόπους τα γεγονότα στο Επεισόδιο III θα αλλάξουν την γνώμη των θεατών για όσα συμβαίνουν στα Επεισόδια IV, V και VI. Το να δεις τις ταινίες αρχίζοντας από το Επεισόδιο I και τελειώνοντας στο VI θα είναι μία διαφορετική εμπειρία. Αυτό που με έκανε να σκηνοθετήσω τα Επεισόδια I, II και ΙΙΙ ήταν η ολοκληρωμένη ιστορία του Άνακιν, ο οποίος αρχίζει ως ένας καλός άνθρωπος, γίνεται όμως κακός - και τελικά, λυτρώνεται από τα παιδιά του. Είναι συναρπαστικό να το βλέπεις να ολοκληρώνεται.

(Αποσπάσματα απο συνέντευξη του σκηνοθέτη στο official site της ταινίας)