(Κρυφά πάθη)
του Paul Schrader
auto1.jpg
Μιας αντιφατικής προσωπικότητας το πορτραίτο σχεδιάζει  ο Paul Schrader στην ταινία Κρυφά πάθη (Auto Focus). Συνεχίζοντας μια διαδρομή που περιλαμβάνει ταινίες -προσωπογραφίες για αληθινά πρόσωπα όπως το Raging Bull, Mishima και Patti Hearst  ο σκηνοθέτης (και σεναριογράφος) στα Κρυφά πάθη (Auto Focus) αφηγείται την πραγματική ιστορία μιας σκανδαλώδους ζωής: του τηλεοπτικού ειδώλου, του Μπομπ Κρέιν (Bob Crane), που βρέθηκε δολοφονημένος σε ένα φτηνό μοτέλ της Αριζόνα το 1978. 25 χρόνια μετά αυτό το έγκλημα παραμένει ανεξιχνίαστο και ο δράστης ασύληπτος.
Ο σκηνοθέτης Paul Schrader χρησιμοποιεί την ιστορία του Bob Crane για να κάνει ένα σχόλιο για τα σεξουαλικά ήθη της εποχής, αλλά και για να δημιουργήσει ένα πορτραίτο πάνω στις αντιφατικές και συγκρουόμενες όψεις μιας διασημότητας, για να χαρτογραφήσει την άνοδο και την πτώση ενός σημαντικού, για τα media, προσώπου.
Γοητευτικός και χαριτωμένος, ο ηθοποιός Μπομπ Κρέιν (Bob Crane) έγινε διάσημος στην Αμερική πρωταγωνιστώντας στην δημοφιλή τηλεοπτική σειρά Hogan heroes την περίοδο 1965 -71. Εκ πρώτης όψεως κάποιος θα τον χαρακτυήριζε ως ήσυχο και ηθικό οικογενειάρχη, όμως πίσω από αυτή την εικόνα έκρυβε τις περιστασιακές του σχέσεις με αμέτρητες γυναίκες, καθώς και την εμμονή του να απαθανατίζει τις ερωτικές του περιπτύξεις. Μαζί με τον φίλο του και τεχνικό του βίντεο, Τζον Κάρπεντερ, δημιούργησε μια τεράστια πορνογραφική `βιβλιοθήκη`, που ήρθε στο φως μετά τον βίαιο θάνατό του το 1978...
auto2.jpgΜετά τον θάνατό του Κρέιν, αποκαλύφθηκε η αθέατη πλευρά της ζωής του: Πορνογραφικές φωτογραφίες και βιντεοταινίες καταγράφουν περισσότερες από δύο δεκαετίες ακολασίας και σεξουαλικών οργίων. Με δέλεαρ τη φήμη του, ο Κρέιν βυθίστηκε στο διάχυτο πνεύμα σεξουαλικής ελευθεριότητας της εποχής του, καταλήγοντας δέσμιος της ακόρεστης σεξουαλικής του δραστηριότητας σε έναν δρόμο χωρίς επιστροφή. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν να χάσει τον έλεγχο της ζωής του και σταδιακά να καταστρέψει τους δύο γάμους του, την καριέρα και τη ζωή του.
Διασκεδαστική και σοκαριστική ταυτόχρονα, η ταινία όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης της είναι ένα "χρονικό για την ανδρική σεξουαλική ταυτότητα στην Αμερική τις δεκαετίες του 60 και 70". Είναι επίσης μια περιήγηση στη σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης ψυχής και των ενστίκτων, αλλά και μια τολμηρή και πνευματώδης ματιά στην τραγική ζωή μιας διασημότητας, από την δόξα ως την παρακμή και την τελική καταστροφή του...
Ο Paul Schrader, σκηνοθέτης της ταινίας, δηλώνει: «Μου αρέσουν οι άνθρωποι που κάνουν το σωστό για τους λάθος λόγους και αντίστροφα. Το ενδιαφέρον με τον Μπομπ Κρέιν είναι ότι ήθελε πάντα να είναι το καλό παιδί, δεν ήθελε να προσβάλλει κανέναν, αλλά ταυτόχρονα εθελοτυφλούσε σχετικά με αυτό που του συνέβαινε.
(...) Υποθέτω ότι στην αρχή ο Μπομπ και η Αν Κρέιν θα σκέφτηκαν 'δεν θα΄ταν ωραία να δουλεύαμε στο Χόλιγουντ;' Όμως κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πώς θα αντιδράσει στη δόξα...
(...) Το σενάριο ήταν ένα απλό Biopic (βιογραφική ταινία), όμως κάτω απο την επιφάνεια υπήρχε η πολύ ενδιαφέρουσα σχέση ανάμεσα σ' αυτούς τους δύο άνδρες [στον Bob Crane και στον John Carpneter τον φίλο του].»
auto3.jpgΟ Paul Schrader γεννήθηκε το 1946 στην Αμερική. Είναι σκηνοθέτης, σεναριογράφος και κριτικός. Σπούδασε Θεολογία και Φιλοσοφία. Το βιβλίο του, το Transcendental Style in Film: Ozu, Bresson & Dreyer (Da Capo Press-New York, 1972)-Υπερβατικό Ύφος στον Κινηματογράφο: Όζου, Μπρεσσόν & Ντράγιερ, αποτελεί μια σημαντική συμβολή στην θεωρία του κινηματογράφου. Συνεργάστηκε με τον Μάρτιν Σκορσέζε, στα σενάρια των ταινιών Taxi Driver (ε.τ. Ταξιτζής, 1976), Raging Bull (ε.τ. Οργισμένο Είδωλο) και Last Temptation of Christ (ε.τ. Τελευταίος Πειρασμός, 1988). Στην φιλμογραφία του ως σκηνοθέτη ανήκουν και οι ταινίες Hard Core, American Gigolo, Cat People, Mishima, Blue Collar, Light Sleeper, Affliction. Ξεκίνησε ως σεναριογράφος και έχει υπογράψει, πέρα απο την συνεργασία του με τον Μάρτιν Σκορσέζε, πολλές μεγάλες επιτυχίες, όπως το Εφιάλτες από το παρελθόν του Μπράιαν ντε Πάλμα, Η ακτή του κουνουπιού'του Πίτερ Γουίαρ κ.α. Έκανε το εντυπωσιακό σκηνοθετικό του ντεμπούτο με την Θανάσιμη απειλή.

(Πηγή: Σημειώσεις για την παραγωγή)