b_505X0_505X0_16777215_00_images_1920_ala-eddine-slim.jpg

Οι ταινίες του Ala Eddine Slim, ο οποίος γεννήθηκε στο Sousse της Τυνησίας, εκτείνονται σε  διαφορετικά είδη: ντοκιμαντέρ, βίντεο τέχνης ή - όπως συμβαίνει με τις  δύο πιο πρόσφατες ταινίες μεγάλου μήκους - σοφιστικέ αφηγηματικός κινηματογράφος. Δηλώνει ότι ενδιαφέρεται για έναν σινεμά στο περιθώριο,  ένα ενδιαφέρον που αντικατοπτρίζεται στο βάθος των θεμάτων που επιλέγει καθώς και στην εξερεύνηση τους με διαφορετικά στυλ. Στο πολυποίκιλο έργο του, επαναλαμβάνονται κάποια leitmotifs: το θέμα των συνόρων, οι πραγματικές και φανταστικές επικράτειες, η στρατιωτικοποίηση, η παρανομία, η μοναξιά και η αναχώρηση.
Η ταινία BABYLON καταγράφει τις επιπτώσεις που είχε η αποτυχία της Αραβικής Άνοιξης στη Λιβύη το 2012 στη γειτονική χώρα Τυνησία. Ενώ ένα πλήθος εκτοπισμένων, δημοσιογράφων και εργαζομένων σε οργανώσεις ανθρωπιστικής βοήθειας συγκεντρώνονταν σε προσφυγικούς καταυλισμούς, γινόταν όλο και πιο επείγουσα η καταγραφή αυτής της κατάστασης σε ταινία. Γυρισμένη, μαζί με τους Youssef Chebbi και την Ismaël, η ταινία αντιπροσωπεύει ένα πολυφωνικό εγχείρημα όσον αφορά το περιεχόμενο και την παραγωγή, την αρχή μιας νέας φάσης στον αραβικό κόσμο με έναν τρόπο νέο και ανοιχτό. Στυλιστικά, θυμίζει επίσης τις ταινίες μικρού μήκους που δημιούργησε ο Slim για installation.
Ο Ala Eddine Slim προκάλεσε μια αίσθηση για πρώτη φορά το 2016, όταν παρουσίασε το ντεμπούτο του, την ταινία THE LAST OF US στη Βενετία. Μια μυστηριώδης και μαγευτική ταινία που παίζει με την ψευδαίσθηση του χώρου και των γεωγραφικών αναφορών, όπου ο πρωταγωνιστής είτε συγχωνεύεται με το περιβάλλον του είτε χάνεται μέσα σ 'αυτό. Αυτά τα στοιχεία μπορούν επίσης να βρεθούν στο πιο πρόσφατο έργο του Slim, το οποίο παρουσιάστηκε στο Quinzaine des Réalisateurs των Καννών: Το TLAMESS (ένας όρος που περιγράφει ένα είδος μαγείας) είναι ένα αλληγορικό και μυστηριώδες ταξίδι που μεταμορφώνει τους δύο πρωταγωνιστές. Είναι επίσης η πεμπτουσία του κινηματογραφικού σύμπαντος του σκηνοθέτη: ένας κινηματογράφος που μεταμορφώνεται συνεχώς, αλλά ποτέ δεν διαλύεται.
Οι ταινίες του Slim είναι ατμοσφαιρικές και πλούσιες σε σκηνικά και χώρους.  Προκαλούν τόσο πολιτικές όσο και κινηματογραφικές εμπειρίες. Είναι ταινίες όπου μερικές φορές, μπορούν να βρεθούν μνήμες από μεγάλους δασκάλους  όπως ο Stanley Kubrick.

(δελτίο τύπου της Viennale 2019. Απόδοση Δ.Μ.)