b_505X0_505X0_16777215_00_images_1920_days.jpg

Days, Tsai Ming-Liang
"Μετά το Stray Dogs σταμάτησα να γράφω σενάρια. Ωστόσο δεν σταμάτησα να κάνω ταινίες. Μέσα σε λίγα χρόνια έκανα οκτώ ταινίες, βασισμένες στην ιδέα του αργού βαδίσματος του Kang. Εντωμεταξύ, ο Kang προσβλήθηκε από μια περίεργη σωματική ασθένεια. Μου ήταν δύσκολο να τον βλέπω σε αυτή την την αδύναμη φυσική κατάσταση. Επειδή η αναπηρία του συνεχίστηκε για πολύ καιρό, κάποιες φορές τον κινηματογραφούσα. Αν και δεν ήξερα πώς να χρησιμοποιήσω το συγκεκριμένο υλικό. Πριν από τρία χρόνια συναντήθηκα στην Μπανγκόκ με έναν εργαζόμενο από το Λάος. Μέσω της βιντεοσυνομιλίας μας, τον είχα δει να μαγειρεύει  τρόφιμα της πατρίδας του σε ένα ελεινό, ακατάστατο δωμάτιο. Ένιωσα την ανάγκη να τον κινηματογραφήσω. Και έτσι ακριβώς ξεκίνησα αυτή την ταινία."
Ο Tsai Ming-Liang, από τους πιο αισθησιακούς και σκοτεινούς σκηνοθέτες μιας νέας γενιάς δημιουργών, βλέπει  το ανθρώπινο σώμα ως μια μυστηριώδη, εύπλαστη και αγοραία μηχανή, ενώ μέσα από το έργο του προσπαθεί να την απογυμνώσει από τις αισθητικές της λειτουργίες. Οι ταινίες του, στις οποίες συχνά απουσιάζουν η αφήγηση και ο διάλογος, αποτελούνται από αργές και μεγάλης διάρκειας λήψεις, παρουσιάζουν τη ζωή στην αληθινή της μορφή και προβάλλουν την αδυναμία, τις επιθυμίες, την κενότητα και την μοναξιά των ανθρώπων.

(πηγή κατάλογος Φεστιβάλ Βερολίνου, σημειώσεις για την παραγωγή, επιμέλεια Π.)