(Οι ελληνικές ταινίες)
fest1.gif

ΚΑΤΩ ΑΠΟ Τ' ΑΣΤΡΑ του Χρήστου Γεωργίου
Η ζωή ενός μικρού Κύπριου στο παραθαλάσσιο χωριό αλλάζει βίαια με την Τουρκική εισβολή. Εικοσιέξι χρόνια αργότερα, ο Λουκάς δουλεύει στο ξυλουργείο του θείου του, κολλημένος στο παρελθόν και τις αναμνήσεις του, ενώ η Φοίβη παίζει ποδοσφαιράκι με στρατιώτες, κάνει λαθρεμπόριο και γυρίζει τα μπαρ της Παλιάς Λευκωσίας. Η Φοίβη ζει στο παρόν και για κείνη τα σύνορα δεν είναι τίποτα άλλο από μία ευκαιρία να κάνει την πλάκα της και να βγάλει χρήματα. Ο Λουκάς πληρώνει τη Φοίβη να τον περάσει μέσα από τις ελληνικές και τουρκικές στρατιωτικές γραμμές προκειμένου να φτάσει στο χωριό του, όπου ελπίζει να βρει κομμάτια από το παρελθόν του που φοβάται πως θα χάσει. Παρά τη θέλησή του, ο Λουκάς γίνεται συνεργάτης της Φοίβης και μπλέκεται στα διάφορα κόλπα του επαγγέλματος.

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΛΟΓΩΝ του Χρήστου Βούπουρα
Ένα πανάρχαιο λατρευτικό δρώμενο, η θυσία στους θεούς, ειδωμένο, στην σημερινή εξέλιξη και επιβίωσή του δια μέσου της Χριστιανικής θρησκείας, μέσα από τα μάτια ενός οχτάχρονου παιδιού. Ξεναγός και συνοδοιπόρος σ΄ αυτό το ταξίδι η αφήγηση της μνήμης και της εμπειρίας της ογδοντάχρονης γιαγιάς του. Μ΄ αυτό τον τρόπο το παιδί έρχεται σε επαφή με την ιστορία και την παράδοση του τόπου του, με τον αρχαίο και τον βυζαντινό πολιτισμό, με την Ανατολή και την Δύση, στην σύγκρουση και την συνύπαρξή τους, με την θρησκεία και την πίστη, με τον ερωτισμό και το γλέντι αλλά και με την ιδέα του θανάτου.
42greek1.jpg
ΑΚΡΟΒΑΤΕΣ ΤΟΥ ΚΗΠΟΥ του Χρήστου Δήμα
1974. Ελευσίνα. Οι "Ακροβάτες", μια παρέα από εντεκάχρονα αγόρια, περνούν ανέμελα το τελευταίο καλοκαίρι της παιδικής τους ηλικίας. Δεν υποψιάζονται ότι ο κόσμος των "μεγάλων", με τους έρωτες, τα πάθη, τις προκαταλήψεις και τις "κατάρες" του, θα σφράγιζε την ίδια τους τη μοίρα.

ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟΣ του Κων/νου Γιάνναρη
Καθώς ο κόσμος φεύγει μαζικά για τις τελευταίες διακοπές γιορτάζοντας την Κοίμηση της Θεοτόκου, ένας διαρρήκτης επωφελείται της απουσίας τους για να λεηλατήσει άδεια διαμερίσματα και σπίτια. Ο Δεκαπενταύγουστος είναι μια μαγική ταινία δρόμου μέσα στο θερμό καλοκαιρινό τοπίο της Ελλάδας. Οι χαρακτήρες της ταινίας, οι ένοικοι μιας τριώροφης πολυκατοικίας στο κέντρο της Αθήνας, μας μιλάνε για την αγάπη. Για την έλλειψη αγάπης. Μας μιλούν για την ανάγκη που νιώθουν ν' αρχίσουν πάλι από το μηδέν, για καθημερινά πράγματα και πόθους. Mέσα από τα μάτια του νεαρού διαρρήκτη μαθαίνουμε επίσης την πιο σκοτεινή πλευρά. Τις άλλες επιθυμίες, τις αντιφατικές. Και στην αποπνικτική ζέστη του καλοκαιριού τα όνειρα και οι επιθυμίες τους γίνονται πραγματικότητα.
42fest.jpg
ΑΥΡΙΟ ΘΑ ' ΝΑΙ ΑΡΓΑ της Λάγιας Γιούργου
Η ταινία αφηγείται μια ερωτική περιπέτεια με φόντο τις λαικές συνοικίες της Αθήνας από το Πέραμα ως το Μπουρνάζι και τη φουρτουνιασμένη χειμωνιάτικη θάλασσα. Ενας κρατούμενος για μικροκλοπές, που βγαίνει με 48ωρη άδεια, ερωτεύεται μια νεαρή πόρνη που εγκαταλείπει τον προστάτη της. Χωρίς λεφτά , χωρίς σπίτι, με μοναδική περιουσία ένα κλεμμένο αυτοκίνητο, η κοπέλα, ο κρατούμενος και ο μικρότερος αδελφός του προσπαθούν να επιβιώσουν στη σκληρή πραγματικότητα. Η δίψα για ζωή , η νεανική απερισκεψία και πάνω απ' όλα ο έρωτας,που καθυστερεί την επιστροφή στη φυλακή, θα αναγκάσουν τους τρεις νέους να δοκιμάσουν τα επώδυνα όρια του νόμου και της κυρίαρχης ηθικής...

Ο 7OΣ ΗΛΙΟΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ του Βαγγέλη Σερντάρη
Μία ερωτική ιστορία που εξελίσσεται στον Ελλαδικό χώρο την περίοδο του 1922, τότε που συνέβη η Μικρασιατική καταστροφή , το σημαντικότερο γεγονός στην ιστορία της νεώτερης Ελλάδος. Μια νεαρή υπηρέτρια γίνεται αντικείμενο του πόθου που το διεκδικούν ένας εν ενεργεία ταγματάρχης του ελληνικού στρατού, ο ιπποκόμος του και στο τέλος και η νεαρή σύζυγος του ταγματάρχη. Ένα βωβό δράμα παίζεται στο εσωτερικό του σπιτιού που τα ήθη και οι αυστηροί κώδικες συμπεριφοράς της εποχής, δεν επιτρέπουν να εξωτερικευτεί. Σύντομα όμως ο ταγματάρχης αναγκάζεται να φύγει για το Μικρασιατικό μέτωπο...
42greek2.jpg
ΤΟ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΤΑΞΕΙΔΙΟΝ του Λάκη Παπαστάθη
Στα τέλη του 19ου αιώνα ο συγγραφέας Γεώργιος Βιζυηνός κλείνεται σε ψυχιατρικό άσυλο στην Αθήνα. Λίγο πριν έχει ξεσπάσει το ερωτικό του πάθος για τη δωδεκάχρονη Μπεττίνα. Ζώντας έγκλειστος προσπαθεί να θυμηθεί την παιδική του ηλικία στην Κωνσταντινούπολη και τη Θράκη. Παράλληλα ξαναδιαβάζει και το λογοτεχνικό του έργο, που στηρίζεται σε αυτές τις μνήμες. Το βίωμα αλλά και η λογοτεχνική του επεξεργασία μπλέκονται στο ταραγμένο του μυαλό. Κυρίαρχο πρόσωπο των αναμνήσεών του είναι ο πολύ ηλικιωμένος παππούς του που έζησε τα δέκα πρώτα χρόνια της ζωής του ντυμένος κορίτσι. Έκρυβε το φύλο του για να αποφύγει να υπηρετήσει στο στρατό. Ο παππούς του Βιζυηνού έζησε όλη του ζωή του μέσα στα παραμύθια και το όνειρο, διαμορφώνοντας κατά κάποιο τρόπο τον ψυχισμό του εγγονού του.
Ο συγγραφέας Γεώργιος Βιζυηνός γεννήθηκε στη Βιζύη της Ανατολικής Θράκης, το 1849 και πέθανε σε ψυχιατρικό άσυλο στην Αθήνα το 1896. Σπούδασε θεολογία, φιλοσοφία και ψυχολογία στην Κωνσταντινούπολη, Κύπρο, Αθήνα και Γερμανία. Έζησε στο Παρίσι και στο Λονδίνο για δύο περίπου χρόνια. Από τον Απρίλιο του 1883 μέχρι τον Ιούλιο του 1884 δημοσίευσε στην ημερήσια Αθηναϊκή εφημερίδα «Εστία» τα σημαντικότερα μικρά του διηγήματα, που σήμερα θεωρούνται ορόσημο στη νεοελληνική λογοτεχνία. Ανάμεσά τους ήταν «Το Μόνον της Ζωής του Ταξείδιον», πάνω στο οποίο βασίστηκε και το φιλμ.

ΤΟ ΤΑΜΑ του Ανδρέα Πάντζη
Ο Ευαγόρας, οικογενειάρχης από την Κύπρο στον καημό του να αποκτήσει γιο, κάνει τάμα στον Απόστολο Ανδρέα.
Ο γιος γεννιέται και ο ήρωας αναλαμβάνει την εκπλήρωση του τάματος που είναι να πάει με το γάιδαρό του στην άλλη άκρη του νησιού, όπου βρίσκεται το Μοναστήρι. Ο πατέρας του που είναι παπάς τον νουθετεί πριν ξεκινήσει: "γιε μου ο δρόμος είναι πειρασμός. Να προσέχεις, γιατί πρέπει να φτάσεις στον 'Αγιο καθαρός, αγνός". Ο Ευαγόρας το υπόσχεται, αλλά δυστυχώς κατά τη διάρκεια της πορείας του διαπράττει όλα τα αμαρτήματα ενώ προσπαθεί να κάνει το καλό -μοιχεύει, ψευδομαρτυρεί, θυμώνει, κλέβει.
Το ταξίδι αυτό ενσαρκώνει την οδυνηρή διαδρομή ενός ανθρώπου που βαθύτατα πιστεύει και ακούσια αμαρτάνει, προσπαθώντας να κάνει το καλό.
42greek3.jpg
Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ της Δήμητρας Αράπογλου
Ο Ανδρέας, οδοντίατρος, ερωτεύεται κεραυνοβόλα στη διάρκεια μιας δεξίωσης, μια νεαρή τραγουδίστρια, την Αλεξάνδρα. Το απροκάλυπτο φλερτ του Ανδρέα μπροστά στα μάτια της παρ' ολίγον μνηστής του, στέλνει τη μητέρα του, διάσημη καθηγήτρια ορθοδοντικής, λιπόθυμη στο νοσοκομείο και τον ίδιο στην αναζήτηση της Αλεξάνδρας στην επαρχία. Μετά από πολλές περιπέτειες, νιώθει έτοιμος να γυρίσει στην Αθήνα για να αντιμετωπίσει τη μητέρα του και να σχεδιάσει το μέλλον?το γάμο του με την Αλεξάνδρα

ΚΛΕΦΤΗΣ ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ της Αντουανέτας Αγγελίδη
Οι περιπέτειες τριών προσώπων φυλακισμένων σε τρεις διαφορετικές πραγματικότητες. Μια μέρα που οι συμπτώσεις πυκνώνουν, η τυχαία εισβολή ενός κλέφτη διασχίζει τον κόσμο τριών προσώπων που συνειδητοποιούν ότι το νήμα που τους ενώνει είναι το γεγονός ότι είναι θνητοί.

ΑΙΩΝΙΟΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ του Βαγγέλη Σειτανίδη
Οι περιπέτειες του Τάκη, "αιώνιου φοιτητή" στην Ιατρική Αθηνών, όταν γνωρίζει στο καζίνο τη Βέρα που δουλεύει ως κρουπιέρισσα. Ο Τάκης, "αιώνιος φοιτητής" στην ιατρική Αθηνών, δεν πάει στο καζίνο για τα εκατομμύρια, αλλά για το μεροκάματο. Η Βέρα δουλεύει σε γυμναστήριο, αλλά πιάνει και δεύτερη δουλειά ως κρουπιέρισσα. Κάποια στιγμή ο Τάκης και η Βέρα γίνονται εραστές. Στήνουν ένα παιχνίδι στη ρουλέτα και κρύβονται σ' ένα φιλικό σπίτι. Όταν ο πατέρας της πεθαίνει από έμφραγμα, η Βέρα μετά από απειλές του διευθυντή του καζίνο, επιστρέφει το μεγαλύτερο μέρος του ποσού και καταδίδει τον Τάκη. Αυτός φυλακίζεται και εκείνη αρχίζει να παίζει στο καζίνο για να ανοίξει το δικό της γυμναστήριο. Αυτή η ιστορία θα τραβήξει μέχρι να καταλάβουν ότι αγαπούν ο ένας τον άλλον πραγματικά.
42greek4.jpg
Η ΚΟΙΛΙΑ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ του Βασίλη Ελευθερίου
Οι "περιπέτειες" του αμύθητου θησαυρού με κοσμήματα των Ρομανώφ που ταξιδεύει μυστικά στην Ελλάδα το Φθινόπωρο του 1994. Κωμικοτραγικές καταστάσεις διαδραματίζονται όταν στην ιστορία εμπλέκεται ο άντρας της ασφάλειας που μεταφέρει τα κοσμήματα, ένας αποτυχημένος τυχοδιώκτης και μια ελκυστική γυναίκα, η Αφρούλα. Σύντομα θα αναστατωθούν από την κατάρα που ακολουθεί αιώνες τώρα το θησαυρό των Ρομανώφ καταστρέφοντας τους κατόχους του.

ΕΙΔΩΛΟ ΚΑΙ ΡΟΛΟΣ του Φρέντυ Βιανέλλη
Είναι μητέρα και ηθοποιός. Προετοιμάζεται για το ανέβασμα του θεατρικού έργου "Το Μελτεμάκι" του Παντελή Χορν. Θέμα του η συζυγική απιστία, που αντιμετωπίζεται με ανάλαφρο τρόπο. Βιώνει την απιστία στην προσωπική της ζωή. Η ερμηνεία της Μήδειας από τη Μαρία Κάλλας την επηρεάζει. Θα δράσει όπως της υπαγορεύει η τέχνη ή όπως της υπαγορεύει η φύση της;

ΣΩΣΕ ΜΕ του Στράτου Τζίτζη
Μια νέα γυναίκα παγιδεύεται στα λάθη που 'χει κάνει στη ζωή της και δίνει μάχη να ξεφύγει απ΄ τον ασφυκτικό κλοιό τους. Παρ όλες τις προσπάθειές της να κερδίσει τον χαμένο χρόνο δεν μπορεί να τα καταφέρει και απευθύνει έκκληση σωτηρίας σ' αυτόν που κάποτε αγάπησε. 'Ένα μήνυμα ζωής και έρωτα πρέπει να νικήσει τις πιο σκληρές αντιστάσεις και τις πιο μεγάλες αποστάσεις για να φτάσει στον παραλήπτη του….

(δ.τ.)