(The Third Murder)
του Hirokazu Kore-eda
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1718_sandome-no-satsujin-the-third-murder.jpg

Ο κορυφαίος δικηγόρος Shigemori αναλαμβάνει την υπεράσπιση ενός υπόπτου για δολοφονία-ληστεία, του Misumi, ο οποίος φυλακίστηκε για άλλη δολοφονία που διαπράχθηκε πριν τριάντα χρόνια. Οι πιθανότητες του Shigemori να κερδίσει την υπόθεση φαίνονται χαμηλές - ο πελάτης του παραδέχεται την ενοχή του, παρ’ ότι εάν καταδικαστεί βρίσκεται αντιμέτωπος με τη θανατική ποινή. Καθώς εισέρχεται στα ενδότερα της υπόθεσης, καθώς ακούει τις μαρτυρίες της οικογένειας του θύματος και του ίδιου του Misumi, ο Shigemori αρχίζει να αμφιβάλλει αν τελικά ο πελάτης του είναι ο δολοφόνος.
Ο Hirokazu Kore-eda , σκηνοθέτης της ταινίας, δηλώνει: «Ήθελα να απεικονίσω με το σωστό τρόπο την εργασία ενός δικηγόρου. Όταν μίλησα με δικηγόρους, μου είπαν: "Το δικαστήριο δεν είναι το μέρος όπου η αλήθεια προσδιορίζεται." Μου είπαν ότι κανείς δεν μπορούσε να γνωρίζει την αλήθεια. Σκέφτηκα: "Αυτό είναι ενδιαφέρον." Αν πραγματικά συμβαίνει αυτό, θα ήθελα να κάνω μια ταινία με δικαστήρια, όπου η αλήθεια δεν αποκαλύπτεται. Συνήθως μια ταινία φτάνει στην αλήθεια στο τέλος. Ωστόσο, σε αυτή την ταινία, μόνο η δικαστική διαδικασία τελειώνει: τα πρόσωπα της ταινίας δεν βλέπουν την αλήθεια. Αυτό σημαίνει ότι η κοινωνία μας συγχωρεί ένα ατελές σύστημα. Νομίζω ότι ο πρωταγωνιστής όταν το συνειδητοποιεί αυτό τρομάζει.»

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή, κατάλογος του Φεστιβάλ Βενετίας)