του Philippe Grandrieux
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_il-se-peut-que-la-beaute.jpg

Τεκνό των ταραγμένων χρόνων της δεκαετίας του 60, ο Ιάπωνας Masao Adachi έζησε ένα βίο τουλάχιστον ενδιαφέροντα: ενεργό μέλος και μαχητής των οργανώσεων ένοπλης πάλης της Ιαπωνίας, πρωτοποριακός σκηνοθέτης του ιαπωνικού σινεμά, σύντροφος «εν κάμερα» του Koji Wakamatsu, ακολουθώντας τους δρόμους της ζωής βρέθηκε στη Παλαιστίνη και τον Λίβανο, ενεργός συμμέτοχος και συμπαραστάτης του παλαιστινιακού αγώνα.
Ύστερα από τις θύελλες και τις καταιγίδες της ζωής του βρίσκεται μπροστά στην κάμερα του γάλλου σκηνοθέτη Philippe Grandrieux για να σχεδιάσει το πορτραίτο του. "Επανάσταση και σινεμά, ο ίδιος αγώνας": είναι η αφετηρία αυτού του ντοκιμαντέρ.  Η πολιτική και η τέχνη, ο σουρεαλισμός και ο Τρότσκι, το Νταντά και αναρχία, η ομορφιά και η επανάσταση, οι ανθισμένες κερασιές και ο Genet στη Βηρυτό, η ένοπλη πάλη και η οικογενειακή ζωή και στο τέλος η ρήση του Ντοστογιέφσκι «Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο».
Εικόνες θολές, συναισθήματα ρευστά,  μύχιες σκέψεις, εσωτερικοί μονόλογοι, οι όχι και τόσο μακρινοί απόηχοι μιας εποχής: ο Philippe Grandrieux σχεδιάζει ένα πορτραίτο εσωτερικό, σε τόνους λυρικούς.

Δημήτρης Μπάμπας