(Το πάθος του Πατέρα Αμάρο)
του Carlos Carrera
elcrimen.jpg

Ο νεαρός ιερέας πατήρ Amaro (το ρόλο υποδύεται ο Gael García Bernal) έχει μόλις γίνει ιερέας και πηγαίνει σε μια μικρή πόλη Los Reyes για να εκπαιδευτεί από τον πατήρ Benito. Ο Πατήρ Benito έχει ένα μυστικό: έχει ερωμένη την ιδιοκτήτρια ενός εστιατορίου την Augustina. Η σχέση αυτή είναι κοινό μυστικό και καλύπτεται τόσο από τις θρησκευτικές όσο και από τις πολιτικές αρχές. Ο πατήρ Benito χρηματοδοτεί τις αγαθοεργίες και τις φιλανθρωπίες, κάνοντας ιδιωτικές βαπτίσεις για τον τοπικό βαρόνο ναρκωτικών. Έχοντας ένα τέτοιο μέντορα, είναι αναμενόμενο ότι ο πατήρ Amaro να ακολουθήσει μια ανάλογη πορεία: ερωτεύεται την γοητευτική κόρη της Augustina, Amelia. Σύντομα θα γίνουν εραστές και ο πατήρ Amaro θα προσπαθήσει να καλύψει το γεγονός υποκρινόμενος ότι διατηρεί μαζί της μια πνευματική σχέση. Όμως η σχέση αυτή έχει μια απρόοπτη εξέλιξη καθώς η Amelia μένει έγκυος…
Χρησιμοποιώντας την φόρμα του κοινωνικού μελοδράματος, η σκηνοθεσία εστιάζει στην υποκρισία που υπάρχει μέσα στους κόλπους της καθολικής εκκλησίας. Στο κέντρο της δραματικής πλοκή υπάρχει ένας αντιφατικός και γεμάτος αντιθέσεις χαρακτήρας, ο νεαρός ιερέας Amaro. Αυτό που παρακολουθούμε είναι τη διαδρομή που θα διαγράψει κατά τη διάρκεια της αφήγησης. Ως ένας εσωστρεφής νεαρός ιερέας απορροφημένος στις σκέψεις του, εισβάλλει στον αληθινό κόσμο. Εκτεθειμένος στα βέλη του έρωτα ο πατήρ Amaro θα ανακαλύψει τις αληθινές δυνάμεις που κυβερνούν τον κόσμο -την επιθυμία και τον πόθο– και αυτό θα τον αλλάξει ολοκληρωτικά. Ο πατήρ Amaro είναι ένα τραγικό πρόσωπο καθώς ζει για πρώτη φορά τις αντιφάσεις της ζωής, καθώς ανακαλύπτει την αληθινή ζωή, δηλαδή τις χαρές και τις λύπες της.
Η ταινία προκάλεσε θύελλα διαμαρτυριών εκ μέρους οργανώσεων της καθολικής εκκλησίας και οι αναμενόμενες πιέσεις για λογοκρισία ασκήθηκαν. Παρόλα αυτά υπήρξε μια από τις σημαντικές εισπρακτικές επιτυχίες του Μεξικάνικου κινηματογράφου.
Η ταινία βασίζεται σ’ ένα μυθιστόρημα του 19ου αιώνα του πορτογάλου Jose Maria d’ Eca de Queiroz διασκευασμένο και προσαρμοσμένο στη σύγχρονη πραγματικότητα. Ήταν υποψηφιότητα για το Όσκαρ ξένης ταινίας. Ο σκηνοθέτης Carlos Carrera έχει ένα όχι ευκαταφρόνητο σημαντικό παρελθόν σαν σκηνοθέτης animation.
Δ.Μ.