(Η Λόλα κι ο Μπιλιντικίντ)
του Kutluğ Ataman

Η Lola είναι μια τραβεστί, που παρουσιάζει ένα drag show σ’ ένα gay κλαμπ. Συζεί με τον Bilidikid, έναν ομοεθνή του τούρκο μετανάστη με τον οποίο και διατηρεί ερωτική σχέση. Ο Bilidikid πιέζει την Lola να κάνει εγχείρηση αλλαγής φύλλου για να παντρευτούν. Η Lola και οι τραβεστί φίλη της απειλούνται από μια ομάδα νεοναζί νεαρών. Στη παρέα των φίλων της Lola ανήκει και ο Iskender, που εργάζεται σαν αρσενική πόρνη. Η γνωριμία του όμως με τον Friedrich, έναν αριστοκράτη αρχιτέκτονα παίρνει μια απροσδόκητη τροπή καθώς τον ερωτεύεται. Εν τω μεταξύ, η Lola προσπαθεί να έρθει σε επαφή με την οικογένεια της. Ο μεγάλος της αδελφός Osman την διώχνει, όμως ο Murat ο μικρός της αδελφός, που αγνοούσε την ύπαρξη της, τον ακολουθεί. Την συναντά στο gay κλάμπ και ορίζουν ένα ραντεβού για την επόμενη μέρα. Όμως η Lola δεν εμφανίζεται στο ραντεβού και ο Murat μαζί με τον Bilidikid προσπαθούν να ανακαλύψουν τι συνέβη.
Οι αναμνήσεις από τις ταινίες του Rainer Werner Fassbinder είναι έντονες σ’ αυτή την ταινία, και ο λόγος δεν είναι ούτε ο τόπος που διαδραματίζεται η ταινία (η Γερμανία) ούτε το περιβάλλον, ο κόσμος των τραβεστί και ομοφυλόφιλων. Το κεντρικό ζήτημα στο οποίο επικεντρώνεται η δραματική πλοκή είναι η αποκάλυψη της αλήθειας για την σεξουαλική ταυτότητα, για τις σχέσεις. Έτσι κεντρικό πρόσωπο δεν είναι μόνο η Lola (και το σκοτεινό της οικογενειακό παρελθόν που πρέπει να φωτισθεί) αλλά και ο Murat που πρέπει να ανακαλύψει την αλήθεια για τη σεξουαλική του ταυτότητα. Ο σκηνοθέτης περιγράφει ένα κόσμο όπου αυτό που απειλείται είτε από την εμπορευματοποίηση της σεξουαλικότητας (πορνεία) είτε από την υποκρισία είναι η αληθινή αγάπη. Το τέλος της ταινίας όπου ο νεαρός Murat βγάζει την περούκα του τραβεστί και η μητέρα του βγάζει την ισλαμική μανδύλα, είναι ενδεικτικό των προβληματισμών του σκηνοθέτη.
Βραβευμένη στα φεστιβάλ Βερολίνου και Τορίνο η ταινία προκάλεσε σάλο στη Τουρκία και απειλές στο σκηνοθέτη εκτοξεύθηκαν.
Δ.Μ.