(Η νύχτα της 12ης)
του Dominik Moll
(το σημείωμα του σκηνοθέτη)
b_505X0_505X0_16777215_00_images_2223_la-nuit-du-12.jpg

Η σχέση μεταξύ ανδρών και γυναικών αποτελεί το κύριο νήμα της ταινίας. Το βιβλίο της Πολίν Γκενά στο οποίο βασίστηκε το σενάριο, δεν εστιάζει ιδιαίτερα σε αυτό το θέμα, αλλά το γεγονός ότι η συγγραφέας είναι γυναίκα, και η αποστασιοποιημένη οπτική της σχετικά με τους άνδρες αστυνομικούς, είναι αναμφίβολα ένας σημαντικός παράγοντας στην προσέγγιση που μας “επιβλήθηκε”. Πολλές ειδήσεις σχετίζονται άμεσα με περιπτώσεις βίας που διαπράττονται από άνδρες κατά των γυναικών. Είναι εντελώς τρελό όταν το σκέφτεσαι και δεν το βλέπεις ως έναν ακόμη θάνατο. Οι αστυνομικοί που πρέπει να πολεμήσουν αυτή τη βία είναι σχεδόν αποκλειστικά άνδρες. Ακόμα κι αν, με αξιέπαινο τρόπο, κάποιες ταινίες και σειρές δείχνουν γυναίκες ντετέκτιβ, στην πραγματικότητα ζούμε ακόμα σε έναν “κόσμο ανδρών”. Τι σκέφτονται αυτοί οι άνδρες όταν διερευνούν εγκλήματα που διαπράχθηκαν κατά γυναικών που θα μπορούσαν να είναι οι κόρες τους, οι σύντροφοί τους, οι φίλες τους, οι αδερφές τους; Πώς βλέπουν τους υπόπτους; Και τα θύματα; Τι συναισθήματα τους προκαλούν όλα αυτά; Θέλαμε η ταινία να οδηγήσει το κοινό να κάνει τέτοιες ερωτήσεις ή και να νιώσει “υπαρξιακή αγωνία”.

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή)