(Μεγάλη απόδραση)
του Sebastian Meise
(το σημείωμα του σκηνοθέτη)
b_505X0_505X0_16777215_00_images_2122_great-freadom.jpg

Φανταστείτε έναν κόσμο στον οποίο η αγάπη απαγορεύεται διά νόμου και τιμωρείται με φυλάκιση. Αυτό που ακούγεται ως δυστοπικό σενάριο ήταν πραγματικότητα για τους γκέι άνδρες στη Γερμανία μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1960. Η Παράγραφος 175 επέτρεπε στο κράτος να διώκει τους ομοφυλόφιλους, κάτι το οποίο έκανε με ιδιαίτερο ζήλο και σχολαστικότητα. Αυτό το σημαντικό γεγονός μού ήταν εντελώς άγνωστο, ώσπου διάβασα αναφορές για γκέι άνδρες που απελευθερώθηκαν από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης από τους Συμμάχους, αλλά μεταφέρθηκαν απευθείας στη φυλακή για να εκτίσουν το υπόλοιπο της ποινής τους. Η δίωξή τους θα συνεχιζόταν για δεκαετίες. Αυτό ήταν το σημείο εκκίνησης της ιστορίας μας. Ο κεντρικός μας χαρακτήρας, ο Χανς, αντιπροσωπεύει τις τύχες πολυάριθμων ανδρών που κατέληξαν στη φυλακή ξανά και ξανά, που οι ζωές και οι σχέσεις τους καταστράφηκαν, και που οι ιστορίες τους χάθηκαν μέσα στα αρχεία της γραφειοκρατίας. Η ιστορία του Χανς ξετυλίγεται με βάση τις φυλακίσεις του. Οι τοίχοι και τα κάγκελα γίνονται μια επαναλαμβανόμενη σταθερά που μετατρέπεται σε μια αέναη χρονική λούπα. Ο Χανς δεν μπορεί να σταματήσει να είναι αυτός που είναι. Πρέπει να συνεχίσει, γιατί η αγάπη είναι η ουσία της ανθρώπινης φύσης. Η ίδια του η ύπαρξη είναι μια εξέγερση. Από όλα τα μέρη, τελικά ο Χανς βρίσκει την αγάπη μέσα στη φυλακή. Και από όλους τους ανθρώπους που θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί, τη βρίσκει στο πρόσωπο του Βίκτορ, ενός καταδικασμένου δολοφόνου. Σε μια διστακτική επαναπροσέγγιση, αυτοί οι δύο άνδρες, που δεν θα μπορούσαν να είναι πιο διαφορετικοί, μαθαίνουν να σέβονται και τελικά να εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον. Μέσα στα χρόνια, μια απρόσμενη οικειότητα αναπτύσσεται ανάμεσά τους και, στο τέλος, βρίσκονται μέσα σε μια σχέση που δεν χωρά σε κάποιον ορισμό. Αυτοί οι δύο άνδρες, που στιγματίστηκαν για μια ζωή, συναντιούνται στη λαχτάρα τους για αγάπη κι ελευθερία. Μια λαχτάρα που πάντα θα βρίσκει έναν τρόπο να υπερβαίνει την καταπίεση, όσο σκληρή κι αν είναι.

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή)