(Το πέρασμα στην Ινδία)
του David Lean
b_505X0_505X0_16777215_00_images_2122_a-passages-to-india.jpg

Μια  επική ιστορική δραματική ταινία που είναι βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του 1924 από τον Ε.Μ. Φόστερ. Διαδραματίζεται τη περίοδο της Βρετανικής αποικιοκρατίας κατά τη δεκαετία του 1920 .
Μια νεαρή Αγγλίδα, η Αντέλα, ταξιδεύει στην Ινδία, προκειμένου να συναντήσει τον αρραβωνιαστικό της που υπηρετεί ως δικαστής σε μια μικρή πόλη.
Η Αντέλα μαζί με τη μέλλουσα πεθερά της, την κυρία Μουρ, θέλουν να γνωρίσουν καλύτερα την τοπική κοινωνία, παρά τις ισχυρές προτροπές των μελών της βρετανικής κοινότητας να κρατήσουν μεγάλες αποστάσεις από τους Ινδούς.
Τελικά, ένας φίλος θα τις φέρει σε επαφή μ’ έναν Μουσουλμάνο γιατρό, ο οποίος προθυμοποιείται να τις ξεναγήσει στις τοπικές σπηλιές που αποτελούν το τουριστικό αξιοθέατο της περιοχής.
Αυτό που θα συμβεί στη διάρκεια της εκδρομής πρόκειται να πυροδοτήσει τις ήδη τεταμένες σχέσεις ανάμεσα στις δύο κοινότητες…
Ο Βίνσεντ Κάρμπι στους New York Times την χαρακτήρισε «το καλύτερο έργο [του Λην] από τη Γέφυρα του Ποταμού Κβάι και τον Λόρενς της Αραβίας και ίσως την πιο ανθρωπιστική κινούμενη ταινία από τη Σύντομη Συνάντηση. Αν και είναι τεράστια σε φυσική κλίμακα και βρίσκεται σε ένα ταραχώδες ινδικό κλίμα, είναι επίσης οικεία, αστεία και κινείται με τον τρόπο ενός δημιουργού ταινιών που ελέγχει πλήρως το υλικό του. Αν και ο Λην έχει κάνει «το πέρασμα στην Ινδία»', τόσο λιγότερο μυστηριώδες όσο και πιο κρυπτογραφικό από το βιβλίο, η ταινία παραμένει μια θαυμάσια προκλητική ιστορία, γεμάτη ζωηρούς χαρακτήρες, και όλοι έπαιξαν σε σχεδόν τέλεια».
Ο Ρότζερ Ίμπερτ στους Chicago Sun-Times παρατήρησε ότι:    «το μυθιστόρημα του Φόρστερ είναι ένα από τα λογοτεχνικά ορόσημα αυτού του αιώνα και τώρα ο Ντέιβιντ Λην το έχει κάνει σε μια από τις μεγαλύτερες προσαρμογές στην οθόνη που έχω δει ποτέ. [Αυτός] είναι σχολαστικός τεχνίτης, διάσημος για κάθε προσπάθεια για να κάνει κάθε εμφάνιση να μοιάζει με τον τρόπο που το σκέφτεται. Οι ηθοποιοί του εδώ ενθαρρύνονται να δίνουν υγιείς, στοχαστικές, αόριστες παραστάσεις... και το σενάριό του είναι ένα μοντέλο σαφήνειας».

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή, wikipedia)