του Paul Verhoeven
(σχόλιο του Σωτήρη Ζήκου)
 b_505X0_505X0_16777215_00_images_2122_benedetta2.jpg

Η βασική πλοκή επί της οποίας εδράζεται η αφήγηση, που μπορεί να έχει κάποιο κοινωνικό-ιστορικό ενδιαφέρον σαν ταινία εποχής, είναι τα “οράματα” (αν και η αναπαράστασή τους είναι στα όρια το γελοίου, ας πούμε για να μη τα πάρουμε στα σοβαρά) που βλέπει η μοναχή Μπενεντέτα σαν νύφη του Ιησού ο οποίος της παρουσιάζεται άλλοτε για να τη σώσει από τα φίδια της αμαρτίας που την ζώνουν και άλλοτε για να προκαλέσει στο σώμα της τα στίγματα (σημάδια αίματος του εσταυρωμένου) που αποδεικνύουν ότι ήρθε σε επαφή μαζί του και το πώς αυτά εκλαμβάνονται από το περιβάλλον της μονής, την ιεαραρχία της εκκλησίας αλλά και τους πιστούς!
Η σχέση της με τη νεαρή δόκιμη μοναχή Μπαρτολομέα που την μυεί στον λεσβιακό έρωτα (ούτε καν, απλώς σε πράξεις βοηθητικής σεξουαλικής ικανοποίησης) είναι δευτερεύουσα και συμπληρωματική πλοκή, αλλά κερδίζει την προσοχή όλων γιατί δίνει κάποιες αισθησιακές σκηνές που φαντάζουν σκανδαλιστικές έως βλάσφημες σε περιβάλλον αυστηρής απαγόρευσης (όταν μάλιστα φτάνουν να χρησιμοποιούν σαν εργαλείο ένα ξύλινο αγαλματίδιο της παναγίας). Αυτό, τίποτ' άλλο!    
Πάντως πρέπει να θαυμάσει κανείς, κάνοντας ορισμένες πραγματολογικές παρατηρήσεις ως προς την αναπαράσταση μιας εποχής, στα τέλη του 17ου αιώνα σε καθολικό μοναστήρι στην Ιταλία, όταν οι πρωταγωνίστριες αποκαλύπτονται και η Μπενεντέτα / Βιρζινί Εφιρά έχει τουλάχιστον τρεις αποχρώσεις του ξανθού στα μαλλιά της με σκούρες ρίζες και η Μπαρτολομέα / Δάφνη Πατακιά προς το τέλος της ταινίας μερικές ανταύγειες πιο ανοιχτές στα μελαχροινά μαλλιά της... Στις δε γυμνές σκηνές βλέπουμε ότι το εφηβαίο και των δύο είναι αποτριχωμένο σε σχήμα μπικίνι και οι γάμπες και οι μασχάλες τους βέβαια είναι απολύτως άτριχες. Άσε δε ο τρόπος που μιλάνε και συμπεριφέρονται με την πρώτη στις σεξουαλικές σκηνές που μοιάζει ξεπατικωμένος από ανάλογες σημερινές σκηνές σε πορνό σάιτ. Άρα μιλάμε για πολύ προχωρημένο μοναστήρι!  
Στην ταινία αυτά, στο βιβλίο που βασίστηκε σε πραγματικά πρόσωπα, δεν ξέρω.  

https://en.wikipedia.org/wiki/Benedetta_Carlini