(Ένα περιστέρι έκατσε σε ένα κλαδί)
του Roy Andersson
a-pigeon.jpg

Ως ένας σύγχρονος «Δον Κιχώτης» με τον Σάντσο Πάντσα του, ο Sam και ο Jonathan, δύο πλανόδιοι πωλητές που πουλάνε είδη νεωτερισμού, βυθίζονται σε μια καλειδοσκοπική περιπλάνηση στο ανθρώπινο πεπρωμένο. Ένα ταξίδι που παρουσιάζει την ομορφιά που κρύβουν οι μικρές στιγμές της ζωής, τη μικρότητα των άλλων, το χιούμορ και την τραγωδία που είναι μέσα μας, το μεγαλείο της ζωής, καθώς και τις αδυναμίες της ανθρώπινης ύπαρξης.
Ο Roy Andersson, σκηνοθέτης της ταινίας, δηλώνει: «Η ταινία αποτελείται από καθημερινές αλλά και όχι και τόσο καθημερινές ιστορίες που απεικονίζουν την ανθρώπινη ύπαρξη στο μεγαλείο και αλλά τις μικρότητες της, την ομορφιά και την τραγωδία, την υπερβολή και τη θλίψη, -ένα πανόραμα, σαν να τις αφηγείται ένα πουλί που παρατηρεί για την ανθρώπινη κατάσταση. Το περιστέρι είναι έκπληκτο από την ανθρώπινη δραστηριότητα, τη βλακεία, την υπεροψία και τις αναταράξεις της -προσπαθεί να κατανοήσει και να καταλάβει. Ως το τρίτο μέρος μιας τριλογίας, η ταινία έχει ως στόχο να δημιουργήσει μια ένταση ανάμεσα στο κοινότοπο και το ουσιαστικό, το κωμικό και το τραγικό, για να γίνει φανερή η διαλεκτική και η δυναμική φύση της ύπαρξης , ενώ η σχηματοποιείται ο συλλογισμός ότι η ανθρωπότητα είναι πιθανώς οδεύει προς αποκάλυψη, αλλά και ότι το τελικό αποτέλεσμα είναι στα χέρια μας».
Η ταινία βραβεύτηκε με τον Χρυσός Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας 2014. 

(πηγή κατάλογος Φεστιβάλ Βενετίας, σημειώσεις για την παραγωγή)