της Sophie Fiennes
perverts.jpg

O φιλόσοφος Σλαβόι Ζίζεκ/ Slavoj Žižek και η σκηνοθέτης Σόφι Φάινς/ Sophie Fiennes , χρησιμοποιούν τη μεταφορά της κινηματογραφικής γλώσσας για να παρουσιάσουν ένα ταξίδι στην καρδιά του ορισμού της Ιδεολογίας – αυτή τη συλλογική φαντασία που σχηματίζει την εικόνα που έχουμε για τον κόσμο, τις θεωρίες και τα πιστεύω μας.
Η σκηνοθέτις δηλώνει: «Σχεδόν αμέσως μετά την έξοδο της ταινίας «Κινηματογραφικός Οδηγός για Διεστραμμένους» [“The Pervert’s Guide to Cinema 1,2,3”], ο Σλαβόι Ζίζεκ πρότεινε να ετοιμάσουμε τον «Οδηγό Ιδεολογίας για Διεστραμμένους» [“The Pervert’s Guide to Ideology”], και να το! Η ιδεολογία είναι ένα μεγάλο ζήτημα στο σώμα της δουλειάς και της θεωρίας του Ζίζεκ. Οι ρίζες της ψυχοαναλυτικής του θεωρίας παράγουν μία νέα αντίληψη του πώς είναι δομημένος ο κόσμος μας. Μοιάζει σα να ’ναι τώρα, το 2012 η απολύτως κατάλληλη στιγμή για να κάνουμε και να παρουσιάσουμε αυτή την ταινία. Ήταν όχι μόνο προκλητικό αλλά και απαιτητικό για ’μένα, να φέρω όλες αυτές τις ιδέες και να συναντηθούν σε μία ταινία. Μέσω των παραδειγμάτων που χρησιμοποιούμε, και που καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος ερεθισμάτων από ταινίες, μουσικές, την Ιστορία και τα τρέχοντα, παγκόσμια γεγονότα, η ιδεολογία προκύπτει σαν ένα φαντασιακό πλαίσιο που διαμορφώνεται συνεχώς και διαμορφώνει ταυτόχρονα τις κοινωνίες». 
Ένας από τους σημαντικότερους διανοητές της εποχής μας, ο Σλαβόι Ζίζεκ είναι Σλοβένος διαλεκτικός-υλιστής φιλόσοφος. Έχει σημαντική συμβολή σε τομείς όπως η πολιτική θεωρία, η θεωρία του κινηματογράφου και η θεωρητική ψυχανάλυση. Έχει γράψει πάνω από πενήντα βιβλία σχετικά με την όπερα, τη θρησκεία, τον κινηματογράφο και τον πόλεμο στο Ιράκ. Έχει διδάξει σε πανεπιστήμια στο Παρίσι και το Λονδίνο, στο Κολούμπια, το Σικάγο, το Ντιουκ, το Πρίνστον και το New School της Νέας Υόρκης. Σήμερα κατέχει μια θέση στο Τμήμα Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο της Λιουμπλιάνα και είναι Επικεφαλής του Birkbeck Institute for the Humanities στο Λονδίνο. Για τον Ζίζεκ έχουν γραφτεί άρθρα στη Guardian και στο New Yorker, στη γαλλική Liberation και στην ιαπωνική Asahi, ενώ ο ίδιος γράφει για τη Guardian, τη London Review of Books και τη Le Monde.

(πηγή δελτίο τύπου)