του Ben Wheatley
sights.jpg

Μαύρη κωμωδία ή μια ιστορία ενός απόλυτου(;) έρωτα, η ταινία, εκτός των προηγούμενων, είναι και μια περιπλάνηση σε μια κοινότυπη (και γι’ αυτό ελάχιστα γνώστη στους ξένους) αλλά γοητευτική και λίγο παράδοξη αγγλική επαρχία.
Ένα ζευγάρι αποφασίζει να ζήσει τον έρωτά του κάνοντας μαζί διακοπές, περιηγούμενοι στην αγγλική επαρχία. Και οι δύο είναι πρόσωπα ιδιαίτερα. Η γυναίκα, απελευθερωμένη πλέον από τη δυναστική παρουσία της μητέρας της, βιώνει μια περίοδο πένθους: θρηνεί το θάνατο του αγαπημένου της σκύλου. Ενώ ο άνδρας έχει μια σκοτεινή και κρυφή πλευρά της προσωπικότητας του, που σύντομα θα την αποκαλύψει στη σύντροφό του: είναι μανιακός δολοφόνος. Αντιμέτωποι με τις συνήθεις δυσκολίες της συμβίωσης, αλλά και με τις απρόοπτες συναντήσεις και προκλήσεις που θα συναντήσουν, οι δύο ερωτευμένοι, θα αναζητήσουν μαζί το νόημα της αγάπης και του απόλυτου έρωτα.
Προερχόμενοι, και οι δύο ήρωες –στους ρόλους οι Alice Lowe και Steve Oram-, από τα ταπεινά στρώματα της αγγλικής κοινωνίας θα ασκήσουν την όχι και τόσο απλή τέχνη του φόνου, μέσα από μια προσέγγιση συχνά κοινωνική και πολιτισμική: τα θύματα ανήκουν σ’ ένα διαφορετικό (και γι’ αυτό ενοχλητικό) πολιτισμικό επίπεδο. Η ταινία ακροβατεί επιδέξια ανάμεσα σε δύο είδη: από την μια έχουμε μια ιστορία αγάπης,  ενώ από την άλλη υπάρχει μια ταινία με μανιακούς δολοφόνους. Ο σκηνοθέτης υιοθετεί  καταρχήν την οπτική των δύο ηρώων του -κάτι που κάνει τους θεατές να τους αντιμετωπίσουν με κάποια συμπάθεια. Παράλληλα, εμπλουτίζει την προσέγγιση και την οπτική του με έντονα στοιχεία μαύρου χιούμορ και μιας ειρωνείας τυπικά βρετανικής. Είναι ακριβώς αυτά που δίνει τον τελικό τόνο στην ταινία εντάσσοντας στην παράδοση του μαύρου αγγλικού χιούμορ αλλά και στην αντίστοιχη κινηματογραφική –αυτή των Studio Ealing (και των ταινιών Kind Hearts and Coronets (1949) , Lavender Hill Mob (1951)).

Δημήτρης Μπάμπας