του Jaume Collet-Serra
(τα σχόλια του σκηνοθέτη)
house.jpg
(...) Μια συνηθισμένη κατάσταση στις ταινίες τρόμου είναι ότι υπάρχουν εξωτερικές δυνάμεις, ανεξάρτητες από τη θέλησή σου, που σου απειλούν τη ζωή, και είτε τις αντιμετωπίζεις είτε προσπαθείς να ξεφύγεις από αυτές. Αν προσπαθήσεις να ξεφύγεις συνήθως πεθαίνεις, αλλά αν αντιμετωπίσεις την κατάσταση συνήθως επιβιώνεις. Σ' αυτή την ταινία, έχουμε δυο αδέλφια που το μεγαλύτερο πρόβλημά τους δεν είναι ο θανάσιμος κίνδυνος που αντιμετωπίζουν –αλλά η μεταξύ τους σχέση. Δεν θα πρέπει μόνο να βρουν τη δύναμη μέσα τους, αλλά θα πρέπει επιπλέον να αντιμετωπίσουν όλα αυτά που τους χωρίζουν, να μάθουν να εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον και να δουλέψουν ενωμένοι σαν ένας άνθρωπος για να νικήσουν αυτούς που τους καταδιώκουν.
(...) Δεν ήθελα η ταινία μου να έχει μια οπτική 'καθωσπρεπισμού'. Επιθυμούσα να δημιουργήσω μια αίσθηση χωρίς συγκεκριμένη δομή, σχεδόν ντοκιμαντερίστικη, τουλάχιστον για την αρχή της ταινίας, και μετά καθώς θα εξελισσόταν η ιστορία και οι ήρωες αρχίζουν να συνειδητοποιούν την εφιαλτική αλήθεια της κατάστασης στην οποία έχουν βρεθεί, η οπτική της ταινίας να γίνει πιο ελεγχόμενη και στυλιζαρισμένη -αλλά ποτέ να μη φτάσει στο σημείο η εικόνα να επισκιάσει τους ήρωες ή τη δραματικότητα της ιστορίας.
(...) Σε σχέση με το υλικό του κεριού σπρώξαμε τη φαντασία μας στα άκρα. Το αίμα και το κερί φτιάχνουν έναν υπέροχο συνδυασμό αισθησιασμού και τρόμου, και έτσι φτιάξαμε πράγματα με το κερί που δεν έχετε ξαναδεί ποτέ σε ταινία ως τώρα. Δημιουργήσαμε μια ολόκληρη πόλη γεμάτη με κέρινες φιγούρες και στο πολύ θεαματικό φινάλε μια φωτιά καταπίνει ολόκληρο το μουσείο μαζί με τους ήρωες της ταινίας. Μετά από αυτή την ταινία, ποτέ δεν θα ξανακοιτάξετε το αθώο υλικό του κεριού με τον τρόπο που το αντιμετωπίζατε ως τώρα.
(...) Όταν γυρίζαμε εκείνες τις αρχικές σκηνές όπου το κοινό κάνει την πρώτη του επαφή και γνωρίζει τους ήρωες, κι οι ίδιοι οι ηθοποιοί ανακάλυπταν ακόμη βαθύτερα τους χαρακτήρες που ερμηνεύουν. Εξαιτίας των επαγγελματικών τους υποχρεώσεων, δεν είχα τη δυνατότητα να κάνω πρόβες με όλους τους ηθοποιούς μαζί, πριν από την πρώτη νύχτα κανονικού γυρίσματος. Εκείνο το βράδυ όλη η ομάδα ενώθηκε και έδεσε με τον καλύτερο τρόπο.

(πηγή: σημειώσεις για την παραγωγή)