(Ούτε καν)
του  Jordan Peele
(οι δηλώσεις του σκηνοθέτη)
b_505X0_505X0_16777215_00_images_2223_nope.jpg

(...) Προφανώς, πρόκειται για μια ταινία τρόμου, αλλά και επιστημονικής φαντασίας.
(...) Το Ούτε καν έχει μεγαλύτερη εμβέλεια από οποιαδήποτε άλλη ιστορία έχω προσπαθήσει να αφηγηθώ και από κινηματογραφική άποψη, η διαδικασία ήταν μια περιπέτεια από μόνη της. Κάθε τμήμα έχει πάρει τεράστια ρίσκα και έχει δεσμευτεί πλήρως. Προσπάθησα να γράψω ένα σενάριο για μια ταινία που δεν ήξερα πώς να την πραγματοποιήσω.  Και στη συνέχεια συγκέντρωσα μια ομάδα για να με βοηθήσει να τα καταφέρω. Είχα την ιδέα να κάνω τη μεγάλη Αμερικανική ταινία τρόμου με ιπτάμενους δίσκους. Και όχι μόνο μια ταινία τρόμου με UFO αλλά πραγματικά την πεμπτουσία της. Είναι ένα δύσκολο είδος και δύσκολο να το πετύχεις γιατί έχει αυτόν τον τεράστιο καμβά που πρέπει να λάβεις υπόψη σου - τον ουρανό.
(...) Έβαλα στόχο να σχεδιάσω κάτι που να σχολιάζει αυτό που κάνουμε.

(...) Γράφω σύμφωνα με μια απλή αρχή: χτίζω σημεία σύνδεσης από αυτά που μου λέει το ένστικτό μου. [...] Είμαι πολύ ανοιχτός στον συμβολισμό που στη συνέχεια αποκαλύπτεται φυσικά, αλλά δεν προσπαθώ να τον επιβεβαιώσω, να τον υπογραμμίσω λέγοντας ότι το τάδε πράγμα αντιπροσωπεύει τον Μινώταυρο ή ό,τι η τη τάδε τη Μέδουσα. Νομίζω ότι αναπτύσσω τις ιστορίες μου με παρόμοιο τρόπο με τον τρόπο όπου αναπτύχθηκαν οι μυθολογίες, από τα όνειρα, από τα αστέρια, από τα σύννεφα… από το "χόρτο", από τον καφέ. (γέλια).

Αισθάνομαι έντονα ότι πρέπει να κάνεις ένα συγκεκριμένο όγκο προεργασίας που μπορεί να νιώσει το κοινό, παρόλο που δεν την δείχνεις. Έτσι αντιμετωπίζω τους χαρακτήρες, την ιστορία, έτσι σκέφτομαι για το εν λόγω UFO. Αυτό είναι κάτι που μπορώ να νιώσω σε μερικούς από τους αγαπημένους μου σκηνοθέτες -π.χ. στον Paul Thomas Anderson και τον Quentin Tarantino, για να αναφέρω δύο-, νομίζω ότι είναι άνθρωποι που αισθάνονται σαν να ζωγραφίζουν μια μικρή εικόνα σε έναν κόσμο που είναι ήδη ζωγραφισμένος, αλλά επίσης βλέπουμε ότι ένα πετυχημένο παράδειγμα είναι η Marvel και ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών. και ό,τι πηγαίνει πιο βαθιά από αυτό που σας δείχνουν.

(πηγή  συνέντευξη στον ιστότοπο indiewire, στον Marcos Uzal στο περιοδικό Cahiers Du Cinéma , σημειώσεις για την παραγωγή)