της Dee Rees
(οι δηλώσεις της σκηνοθέτιδος)
b_505X0_505X0_16777215_00_images_2122_mudbound.jpg

Το Mudbound έχει να κάνει με την κοινωνική τάξη, τη φιλία και τον ατελείωτο αγώνα ενάντια στη γη. Παρ’ όλο που είναι τοποθετημένο στον μεταπολεμικό νότο, το προσέγγισα σαν μια πρωτοποριακή ιστορία και σκηνοθέτησα την αφήγηση σαν γουέστερν. Οι χαρακτήρες έρχονται αντιμέτωποι με ένα τοπίο που μοιάζει προσωποποιημένο, καθώς η λάσπη, ο ήλιος, η βροχή τους ανταγωνίζονται συνεχώς.
Όπως οι συζητήσεις για φυλετικά ζητήματα και θέματα ανισότητας σε αυτή τη χώρα, έτσι και η οικογένεια McAllan και η οικογένεια Jackson μοιάζουν βαλτωμένες στις προκαταλήψεις και στη μισαλλόδοξη ιεραρχική δομή που τους επιβάλλει η Αμερική. Για κάθε μικρή πρόοδο που σημειώνει κάποιος χαρακτήρας καθώς προσπαθεί να κατανοήσει τον κόσμο, υπάρχει μια μεγαλύτερη ανατροπή που τους βυθίζει στην αμφιβολία και τον αγώνα.
Η ταινία έχει να κάνει με το να μην μπορείς να επιστρέψεις στο σπίτι σου, με το πώς η οικογένεια, χωρίς να το υποπτεύεται, μπορεί να σε πνίξει. Έχει να κάνει με το τι σημαίνει να είσαι πολίτης, μιας χώρας, ενός μέρους και της ίδιας της γης.
(...)Δημιούργησα έναν ομφάλιο λώρο που συνδέει τις δύο οικογένειες μέσα από τη γη που μοιράζονται. Είναι η ιστορία δύο οικογενειών που γραπώνονται από τη γη, παρ’ όλο που είναι αφιλόξενη. Απομονώνονται μαζί και μεγαλώνουν μαζί.
Όλοι αυτοί οι χαρακτήρες τραβάνε το ίδιο σχοινί και ψάχνουν ισορροπία. Τους ενώνει το γεγονός ότι όλοι παλεύουν. Αυτοί οι άνθρωποι ταπεινώνονται από τη γη που τους περικυκλώνει. Άλλωστε, ερχόμαστε από το χώμα κι εκεί καταλήγουμε. Η φύση συνεχίζει, ο κύκλος συνεχίζεται. Η θέση μας στη μεγάλη εικόνα είναι ασήμαντη.
(...) Μέσα από τις εικόνες της, η Rachel δείχνει πώς η γη είναι αδιάφορη για τους κόπους, τα όνειρα και τις φιλοδοξίες του ανθρώπου. Η γη είναι μια δύναμη που ταπεινώνει και μας κάνει ίσους απέναντι στις βασικές ανάγκες: το φαγητό, τη στέγη, την τροφή.
(...) Έχουμε τον πόλεμο, τη φυλετική ένταση, την ανισότητα ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες, είναι ο τέλειος συνδυασμός για ταινία. Ήθελα να κάνω μία πλούσια σε εικόνες ταινία με πρόθεση και νόημα.

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή)