(Το νησί των σκύλων)
του Wes Anderson
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1718_isle-of-dogs.jpg

Η δεύτερη animation ταινία του Wes Anderson με την τεχνική του stop-motion αφηγείται τις περιπέτειες ενός δωδεκάχρονου αγοριού στην προσπάθειά του να βρει το σκύλο του. Σε ένα δυστοπικό μέλλον στο Megasaki City της Ιαπωνίας, όταν οι σκύλοι πλήττονται από μια θανατηφόρα επιδημία, εξορίζονται σε μια αχανή χωματερή, στο νησί των σκουπιδιών. Εκεί θα προσγειωθεί ο νεαρός Atari και θα ξεκινήσει η οδύσσειά του προκειμένου να βρει το φύλακα σκύλο του. Με τη βοήθεια των νέων του φίλων -μιας παρέας μπάσταρδων που κυκλοφορούν στο νησί- θα ξεκινήσει ένα επικό ταξίδι που θα κρίνει την τύχη και το μέλλον όλης της περιοχής.
Για άλλη μια φορά μετά το «Fantastic Mr.Fox» (2009) ο Wes Anderson δημιουργεί ένα σχολαστικά μελετημένο σε όλες τις λεπτομέρειές του κινηματογραφικό σύμπαν, που λειτουργεί με βάση τη δική του πραγματικότητα και τους δικούς του ιδιόρρυθμους νόμους. Η ταινία βασίζεται στην αιώνια αντιπαράθεση μοχθηρών δίποδων-αγαθών τετράποδων, αν και δεν παύει να είναι ένα παραμύθι. Κατά περίεργο τρόπο ο θεατής είναι σε θέση να καταλάβει τα ζώα, ενώ τα λόγια των ανθρώπων χρειάζονται μετάφραση. Ο Atari και η σκυλοπαρέα του μας φέρνουν αντιμέτωπους με κάποια από τα βασικότερα ερωτήματα που απασχολούν τον άνθρωπο: Ποιοι είμαστε; Και ποιοι θέλουμε να γίνουμε;
Ο Wes Anderson, σκηνοθέτης της ταινίας δηλώνβει: "Θέλαμε να κάνουμε κάτι ρετρο-φουτουριστικό. Πιστεύουμε ότι όλη η ταινία είναι μια αναφορά στην μεταπολεμική ιαπωνική κουλτούρα, τα ιαπωνικά κόμιξ και τους Ιάπωνες σκηνοθέτες, με τον Κουροσάβα να είναι η κύρια επιρροή."

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή, κατάλογος Φεστιβάλ Βερολίνου, επιμέλεια Π.)