του David Lowery
aint-them-bodies-saints.jpg

Διαδραματιζόμενη τη δεκαετία του 70 στο Τέξας, η ταινία είναι μια οπτικά συναρπαστική επανεγγραφή θεματικών του γουέστερν, στο πλαίσιο μιας ερωτικής ιστορίας.
Αντιμέτωπος με τις επικείμενες ευθύνες της πατρότητας, ο Bob Muldoon –στο ρόλο ο Casey Affleck- διαπράττει μια ληστεία, συλλαμβάνεται και φυλακίζεται. Η αγαπημένη του Ruth Guthrie, παρόλο που συμμετείχε στη ληστεία, κατορθώνει να αποφύγει των όποιων συνεπειών της, αφού είναι ο αγαπημένος της που αναλαμβάνει την πλήρη ευθύνη. Λίγα χρόνια αργότερα, η απόδραση του Bob από τη φυλακή ανατρέπει τις νέες ισορροπίες της ζωής της και πυροδοτεί δραματικές εξελίξεις: Η Ruth αντιμετωπίζει τη νέα ζωή της υπό τη προστασία ενός νεαρού αστυνομικού, του Patrick Wheeler (στο ρόλο ο Ben Foster)…
Κομβικό στοιχείο της ταινίας είναι η έννοια της οικογένειας και της πατρικής ευθύνης, όπως αυτή αντανακλάται στο πρόσωπο του ήρωα που βρίσκεται στο κέντρο της αφήγησης. Αυτή είναι και μια θεματική τόσο κοινή και τόσο διαδεδομένη στο κλασικό χολιγουντιανό σινεμά, και ειδικότερα στο γουέστερν. Απέναντι στον ανδρικό χαρακτήρα, που διεκδικεί τον έρωτα αλλά και την οικογένεια του, υπάρχει ένα γυναικείο πρόσωπο –στο ρόλο η Rooney Mara- που επίσης κατάγεται από τις επικράτειες του γουέστερν: σημαδεύεται από τη στωικότητα και από τη μητρότητα. Τρίτο πρόσωπο, ο νεαρός αστυνομικός, μια παρουσία που προσφέρει στη νεαρή γυναίκα την ασφάλεια που απαιτεί η μητρότητα.
Ταινία ερωτικού τριγώνου, το Ain't Them Bodies Saints είναι επιπλέον και μια ταινία επίγονος της αισθητικής του ανεξάρτητου σινεμά της δεκαετίας του 70 (και ταινιών όπως Days Of Heaven, Badlands του Terrence Malick). Αυτό που έχει σημασία στην ταινία δεν είναι η ισχνή δραματική πλοκή, αλλά οι αναμονές, τα κενά ανάμεσα στα αφηγηματικά συμβάντα, οι μεταμορφώσεις/ μεταλλαγές των συναισθημάτων και των διαθέσεων, η ατμόσφαιρα και τα χρώματα, οι τόνοι, οι αποχρώσεις…

Δημήτρης Μπάμπας