του Clint Eastwood
(οι δηλώσεις των συντελεστών)
hereaft2.jpg
Clint Eastwood, σκηνοθέτης
Δεν γνωρίζουμε τι υπάρχει στην άλλη πλευρά. Οι άνθρωποι έχουν τις πεποιθήσεις τους για το τι υπάρχει και τι δεν υπάρχει εκεί, αλλά όλα αυτά είναι υποθέσεις. Κανείς δεν ξέρει, μέχρι να φτάσει εκεί.
Ο τρόπος που ήταν στημένη [η ιστορία], μου φάνηκε πολύ πρωτότυπος. Έθετε τόσο μεγάλα διλήμματα και είχε πολλές προεκτάσεις. άρεσε ο τρόπος που ο Πίτερ έγραψε τρεις ξεχωριστές ιστορίες που στέκουν αυτόνομα, αλλά την ίδια στιγμή αλληλοσυνδέονται.
[Για τον χαρακτήρα του Τζορτζ] Προσπαθούμε να δείξουμε την εγκυρότητα αυτών που κάνει, σε αντίθεση με όλους τους τσαρλατάνους που βρίσκονται εκεί έξω. Άσχετα με το αν είναι νόμιμοι ή όχι, η ιστορία θέλει να αναφερθεί κυρίως στο γεγονός ότι αυτοί οι άνθρωποι εκμεταλλεύονται άλλους που επιζητούν να επικοινωνήσουν με τα αγαπημένα τους πρόσωπα που έχουν αποβιώσει.
Η συνάντηση με την Μέλανι αποδεικνύει στον Τζορτζ το πώς μπορεί να καταστρέψει τη ζωή του εξαιτίας του χαρίσματος που έχει. Είναι από τα ζευγάρια που χαίρεσαι να βλέπεις. Θέλεις να μείνουν μαζί. Αλλά, δυστυχώς, υπάρχει πρόβλημα.
hereaft1.jpg
Kathleen Kennedy, παραγωγός
Νομίζω ότι όλοι θέλουμε να πιστεύουμε ότι υπάρχει κάτι πέρα από αυτή τη ζωή, αλλά δεν είμαστε σίγουροι τι θα μπορούσε να είναι αυτό. Ακούγεται παράξενο να το βλέπει κανείς με αυτό τον τρόπο, αλλά νομίζω ότι η ζωή συχνά ορίζεται μέσω της προοπτικής του θανάτου.
(...) Η ‘κατάρα’ του Τζορτζ είναι ότι μπορεί να βλέπει μέσα στις ψυχές των ανθρώπων .Είναι δυνατόν πολύ γρήγορα να γνωρίζει πράγματα που ξέρουν μόνο αυτοί που τα αισθάνονται. Και πολλές φορές αυτά που αποκαλύπτονται, είναι πράγματα που οι άνθρωποι δεν θέλουν απαραιτήτως να αποκαλύψουν στους άλλους.

Matt Damon, ηθοποιός
Το θέμα δεν είναι να κάθεσαι μόνος σου και να σκέφτεσαι μηδενιστικά. Το θέμα είναι να επικοινωνήσουμε με άλλους ανθρώπους που βρίσκονται εδώ στον πλανήτη μαζί μας. Και νομίζω ότι αυτό είναι ένα πολύ ενθαρρυντικό μήνυμα για τη ζωή.
[Ο χαρακτήρα που υποδύομαι ] είναι ένας πολύ μοναχικός τύπος. Τα τελευταία τρία χρόνια έχει κάνει μία μεγάλη αλλαγή ζωής λόγω αυτής της δυνατότητας που έχει να επικοινωνεί με ανθρώπους που έχουν πεθάνει. Είναι κάτι που δεν θέλει, που το θεωρεί περισσότερο σαν κατάρα παρά σαν δώρο. Αυτό του το ‘χάρισμα’ τον εμποδίζει να συνάπτει σχέσεις, εξαιτίας όσων νιώθει, όταν έρχεται σε σωματική επαφή με κάποιον.
Ο Τζορτζ καταλαβαίνει ότι κάτι τον συνδέει με αυτόν τον συγγραφέα [Κάρολου Ντίκενς] που ζει με όλα αυτά τα φαντάσματα στο μυαλό του, τα οποία τον καταδιώκουν συνεχώς.

Peter Morgan, σεναριογράφος
[Ένας φίλος] Πέθανε τόσο ξαφνικά. Τόσο βίαια. Δεν είχε νόημα. Το πνεύμα του ήταν ακόμη ζωντανό, στην κηδεία πιθανότατα σκεφτόμουν αυτό που σκέφτονταν και όλοι οι άλλοι: ‘Πού πήγε; Μπορεί να είμαστε τόσο κοντά σε κάποιον, να ξέρουμε τα πάντα γι' αυτόν, να μοιραζόμαστε τα πάντα μαζί του, και ξαφνικά να πεθαίνει και να μην γνωρίζουμε τίποτα πια γι’ αυτόν. Ήθελα να γράψω μια ιστορία που να θέτει ορισμένα από αυτά τα ερωτήματα.
Καθώς την έγραφα, δεν συνειδητοποίησα ότι είχα δημιουργήσει τρεις πολύ μοναχικούς χαρακτήρες, οι οποίοι αναζητούσαν να ολοκληρωθούν ο ένας μέσα από τον άλλο. Ήταν ένα πολύ ασυνήθιστο σενάριο για μένα. Κανονικά κάνω έρευνα πριν γράψω ένα σενάριο. Βασίζομαι σε πραγματικά περιστατικά. Αυτό αντίθετα βασίστηκε πολύ στο ένστικτο και ήταν πολύ συναισθηματικό, απρογραμμάτιστο, χωρίς συγκεκριμένη φόρμα. Ήταν μια συναρπαστική ιστορία που θεώρησα ότι άξιζε να γραφτεί.

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή)