του Ed Harris
(οι δηλώσεις του σκηνοθέτη)
appalo2.jpg
(...) Το σημαντικότερο για τον Ρόμπερτ Νοτ (Robert Knott) και για εμένα όταν γράφαμε το σενάριο ήταν να παραμείνουμε πιστοί στις προθέσεις του Ρόμπερτ Πάρκερ (Robert B. Parker). Στο πλατό, μοχθήσαμε να βγουν οι αληθινές προθέσεις του κάθε χαρακτήρα τόσο για τον εαυτό του όσο και για τις σχέσεις του. Παρόλο που η ταινία τοποθετείται χρονικά στο 1880, η ανθρώπινη φύση εξακολουθεί να υπαγορεύει τον τρόπο αντίδρασης και συμπεριφοράς. Η φιλία, η πίστη και η προδοσία σαν θέματα εξακολουθούν να είναι πολύ επίκαιρα.

(...) Η σχέση ανάμεσα στον Κόουλ και τον Χιτς κέντρισε την προσοχή μου από την πρώτη κιόλας στιγμή. Έχοντας διαβάσει τις πρώτες σκηνές μεταξύ των δύο ηρώων, πραγματικά λάτρεψα τους διαλόγους και τη φιλία τους. Πρόκειται για δύο σκληροτράχηλους άνδρες, που συνεργάζονται πάνω από 12 χρόνια και γνωρίζουν καλά ο ένας τον άλλο. Δεν χρειάζεται να μιλούν για το πώς νιώθουν. Μεταξύ τους υπάρχει αμοιβαία σιωπηλή κατανόηση. Νιώθουν άνετα ο ένας με τον άλλο, υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός και μοιράζονται το ίδιο ακριβώς χιούμορ.
appalo1.jpg
(..) Η ζωή του [Βέρτζιλ Κόουλ] είναι ο Νόμος, είτε αυτό σημαίνει η επιβολή της έννομης τάξης, είτε η επιβολή του ίδιου του νόμου. Πιστεύει στη δικαιοσύνη και στη δίκαιη μεταχείριση. Μπορεί να είναι σχετικά οξύθυμος, αλλά αντιμετωπίζει αυτό που κάνει με χιούμορ. Είναι πολύ πιστός άνθρωπος και αυτό φαίνεται στη φιλία που τον συνδέει με τον Έβερετ Χιτς.
Ο Χιτς είναι κυριολεκτικά ο λόγος που ο Κόουλ είναι ζωντανός. Οι δυο τους γνωρίστηκαν σε μια αναμέτρηση μεταξύ του Κόουλ και ενός άλλου πιστολά.

(...) Ήθελα να κάνω μια ταινία που θα απεικόνιζε με κάθε μεγαλοπρέπεια την περιοχή όπου διαδραματίζεται η ιστορία – το Νιου Μέξικο. Πίστευα ότι το άξιζε αυτό η ιστορία του Πάρκερ. Το ράντσο Ford στη Σάντα Φε απεδείχθη ό,τι καλύτερο σε επίπεδο τοπίου και ατμόσφαιρας. Είναι μια περιοχή που προσφέρεται για κινηματογραφικές παραγωγές, καθώς πολλοί άνθρωποι του χώρου έχουν μετακομίσει εκεί από το Λος Άντζελες, οπότε υπάρχει πληθώρα άξιων τεχνικών. Και αισθητικά όμως, ήταν ό,τι καλύτερο για τα γυρίσματά μας. Για να καταλάβει κανείς τι εννοούμε, αρκεί να πάει στην περιοχή και να την εξερευνήσει. Γαλανός ουρανός... Λόφοι... Έρημος... Ησυχία...

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή)