του Mel Gibson
(οι δηλώσεις του σκηνοθέτη)   
apocaly2.jpg
Πάντα ήθελα να κάνω μια ταινία καταδίωξης. Παρατηρούσα τους μηχανισμούς της και έτσι ξεκίνησε αυτή η ταινία, το Apocalypto, όπως μια καταδίωξη. Και σκέφθηκα: υπάρχουν όλων των ειδών οι καταδιώξεις – η καταδίωξη με τραίνο, με αυτοκίνητο, με τα άλογα. Δεν υπάρχει καταδίωξη με τα πόδια: είναι μια καλή ιδέα η ελάχιστη και πρωταρχική καταδίωξη, απλώς τρέξιμο. Έτσι στην συνέχεια άρχισα να ψάχνω για το περιβάλλον που θα μπορούσε αυτή να συμβαίνει. Ήταν πολύ σημαντικό να βρεθεί το κατάλληλο μέρος και η κατάλληλη περίοδος της ιστορίας.
(…) Δεν είναι δύσκολο να σκηνοθετήσεις μια ταινία όπου ο διάλογος σε μη διαδεδομένη γλώσσα για; Τι δεν υπάρχει πολύς διάλογος και δεν χρειάζεται να τον παρακολουθείς με προσοχή. Δεν χρειάζεται να ξέρεις τι σημαίνει κάθε λέξη και η δομή αυτής της γλώσσας είναι παρόμοια με τις γλώσσες που ξέρω.
(...) Τα γυρίσματα στη ζούγκλα ήταν πραγματικά δύσκολα. Ήταν δύσκολα για το συνεργείο και τους ηθοποιούς. Η ταινία γυρίστηκε στις ζούγκλες στην Catemaco στην πολιτεία της Veracruz. Και η υπόλοιπη ταινία γυρίστηκε κοντά στην Veracruz.
apocaly1.jpg(…) Ήταν σημαντικό να βρούμε ηθοποιούς που αμέσως να ήταν αναγνωρίσιμοι. Να είναι κατά κάποιον τρόπο αρχετυπικά πρόσωπα του μύθου. Έτσι αν ψάχναμε έναν ήρωα θέλαμε αυτός να είναι στα αλήθεια ήρωας. Όταν κάνεις μια ταινία που είναι σε ξένη γλώσσα και αφορά τον πολιτισμό των ιθαγενών, είναι πολύ σημαντικό οι θεατές να μπορούν να αναγνωρίσουν τα πρόσωπα, διαφορετικά αποξενώνονται από την ταινία. Έπρεπε να βρούμε πρόσωπα που να έχουν ήδη τα χαρακτηριστικά των ρόλων που υποδύονται. Μ’ ένα τρόπο προβλέψιμο αλλά που να μην προδίδει τα αληθινά πρόσωπα που τον 16ο αιώνα ζούσαν στις ζούγκλες και στις πόλεις των Μάγια. Κανένας από τους ηθοποιούς που επιλέξαμε δεν είχε μεγάλη υποκριτική εμπειρία. Ήταν λοιπόν κάποιου είδους πρόκληση επειδή ποτέ δεν βρέθηκαν σε μια τέτοια θέση (ηθοποιού σε ταινία).
(…) Η ταινία αφηγείται μια ανθρώπινη ιστορία. Είναι ένα είδος παγκόσμιου μύθου τοποθετημένο σ’ ένα επίπεδο που να είναι κατανοητό απ’ όλους. Ο φόβος κάνει κάποιον να αντιδρά μ’ ένα τρόπο που δεν θα αντιδρούσε υπό φυσιολογικές συνθήκες. Η διαταραχή ισορροπίας κάνει την άλλη πλευρά να βγει στην επιφάνεια . αντιδράς υπερβολικά και αυτό σημαίνει πολλά. Αναλύοντας κάθε πολιτισμό ο οποίος έχει σβήσει νομίζω ότι είναι σωστή η παρατήρηση ότι πρώτα θρυμματίστηκε εσωτερικά και μετά καταποντίσθηκε εξωτερικά.

(Δηλώσεις στο site comingsoon.net/)