του Richard Loncraine
(οι δηλώσεις των συντελεστών)
fire1.jpg
Harrison Ford, ηθοποιός
Η πίστη των περισσότερων ανθρώπων ότι οι ηλεκτρονικοί τους υπολογιστές είναι ασφαλείς, απέχει μακριά από την αλήθεια. Η ασφάλεια δεν είναι δεδομένη αν κάποιος έχει την επιδίωξη, συν τις τεχνολογικές γνώσεις και τη διάθεση να μπει μέσα στο ηλεκτρονικό σου σύστημα, καθώς και έναν δυνατό λόγο για να κάνει κάτι τέτοιο. Νομίζω ότι οι περισσότεροι άνθρωποι είναι ασφαλείς μόνο και μόνο γιατί απλά δεν διαθέτουν πράγματα που θέλουν να αποκτήσουν οι επίδοξοι απατεώνες.
Μ΄αρέσουν τα σενάρια στα οποία ο ήρωας που ερμηνεύω βρίσκεται σε μια ακραία κατάσταση. Ψάχνω για αυθεντικούς χαρακτήρες σε μία συναρπαστική ιστορία. Δεν τους βλέπω σαν ήρωες, αλλά σαν ανθρώπους που βρίσκονται σε συγκεκριμένες περιστάσεις και προσπαθούν να επικρατήσουν.
Ο Τζακ Στάνφιλντ σίγουρα δεν είναι ο τύπος του σκληρού άντρα. Υπάρχει μεν πολύ συναίσθημα αλλά και αρκετή ένταση και άγχος γιατί ακόμη κι όταν προσπαθεί να συνεργαστεί η δουλειά δεν προχωράει χωρίς προβλήματα. Η πρόκληση είναι να βρεις την πορεία του ήρωα και τρόπους για να μπορέσεις να εκφράσεις το βαθύτερο εαυτό του. Το δύσκολο είναι να αποφασίσεις από πριν τι ακριβώς θα κάνεις. Το να σταθείς μπροστά στην κάμερα και να παίξεις αυτό είναι εύκολο, αυτό που έχει την περισσότερη πλάκα.
fire2.jpg
Richard Loncraine, σκηνοθέτης
Υπάρχουν μερικές πολύ εκρηκτικές στιγμές και κάποιες δραματικές συγκρούσεις και σκηνές δράσης, αλλά το επίκεντρο της ταινίας είναι η ιστορία γύρω από έναν άντρα ο οποίος τολμάει να αντιμετωπίσει μία τρομακτική πρόκληση, όπου το παιχνίδι αλλάζει από λεπτό σε λεπτό, κι ο οποίος προσπαθεί να παλέψει με ό,τι μέσον έχει στη διάθεσή του.
Ο Harrison Ford είναι ιδιαίτερα καλός στις σκηνές που δεν έχει διάλογο, όπου, ας πούμε, πρέπει απλά να κοιτάξει μέσα από μια μισάνοιχτη πόρτα σε κάτι που συμβαίνει στο διπλανό δωμάτιο και να αντιδράσει σ’ αυτό. Έχει την ικανότητα να δίνει ουσία και μορφή σε μια σκηνή, η οποία στη σελίδα του σεναρίου δεν είναι τέλεια δομημένη. Είναι ένα αξιοθαύμαστο ταλέντο. Μπορεί και ξεχωρίζει τις σημαντικές στιγμές στο σενάριο, εντοπίζει τις κορυφώσεις και τις ‘κοιλιές’ σε κάθε σκηνή, και είναι πολύ ικανός στο να ξέρει πόσο να τραβήξει την ένταση της ερμηνείας του.