του Bennett Miller
capote1.jpg
Το Νοέμβριο του 1959 ο Truman Capote (Τρούμαν Καπότε) ο συγγραφέας του μυθιστορήματος Breakfast at Tiffany's αλλά και μια από τις χαρακτηριστικές φιγούρες στους κύκλους του τζετ σετ, διαβάζει ένα άρθρο στους New York Times. Είναι ένα από τα πολλά κείμενα που δημοσιεύει η έγκριτη εφημερίδα της Νέας Υόρκης, τα οποία αντανακλούν την βίαιη καθημερινότητα της Αμερικής. Το άρθρο αναφέρεται στην δολοφονία τεσσάρων μελών μιας οικογένειας αγροτών -των Clutters- στην κοινότητα Holcomb του Kansas.
Αυτή η ιστορία θα προκαλέσει την προσοχή του συγγραφέα. Σ' αυτή θα βρει μια ευκαιρία για να δοκιμάσει τη θεωρία του: ότι στα χέρια του κατάλληλου συγγραφέα ακόμα και το υλικό που μπορεί να αντληθεί από την αληθινή ζωή μπορεί να είναι τόσο σαγηνευτικό όσο και μια μυθοπλασία.
Ποίος ήταν ο αντίκτυπος αυτών των εγκλημάτων σε μια μικρή κοινότητα; με αυτό στο μυαλό του ο Truman Capote θα καταφθάσει στην περιοχή έχοντας μια παραγγελία για ένα άρθρο για το περιοδικό The New Yorker. Συνοδεύεται από την συγγραφεάς και παιδική του φίλη Harper Lee, η οποία λίγους μήνες μετά θα κερδίσει το βραβείο Pulitzer Prize ενώ θα γίνει ευρέως γνωστή ως συγγραφέας του μυθιστορήματος To Kill a Mockingbird.
capote2.jpgΌταν φθάνει η δολοφονία δεν έχει ακόμα εξιχνιαστεί και οι δολοφόνοι δεν έχουν συλληφθεί. Όταν όμως οι ένοχοι συλληφθούν ο γνωστός συγγραφέας θα βρεθεί προ εκπλήξεως: ότι θεωρούσε ότι αποτελεί το υλικό για ένα άρθρο θα γίνει το υλικό για ένα βιβλίο -το καλύτερο του με τίτλο In Cold Blood. Ο Truman Capote θα αισθανθεί ότι βρίσκεται μέσα στην δίνη της αληθινής δημιουργίας.
Το διάσημο συγγραφέα υποδύεται ο Philip Seymour Hoffman, ένας από τους σημαντικότερους αμερικάνους ηθοποιούς. Δηλώνει σχετικά με την προετοιμασία για τον ρόλο του: "Είχα βιντεοκασέτες και κασέτες ομιλές του Capote, και τις παρακολουθούσα ή τις άκουγα συνεχώς για έξι μήνες. Σαν προσωπικότητα ήταν πολύ χαρισματικός και πνευματώδης. Για να υποδυθείς ένα τέτοιο πρόσωπο θα πρέπει να υπερβείς του φόβους σου και να ορμήσεις κατά μέτωπο στο ρόλο". Και συνεχίζει: "Είναι στο ρόλο του δημοσιογράφου να δημιουργεί αντιθέσεις και συγκρούσεις. Αυτό είναι κάτι που το καταφέρνουν μόνο οι δημοσιογράφοι. Υπάρχει μια συνδιαλλαγή, μια σχέση ανάμεσα σ’ ένα δημοσιογράφο και το θέμα που καλύπτει. Και ορισμένες φορές αυτός που την πληρώνει είναι ο δημοσιογράφος".
Ο σκηνοθέτης της ταινίας Bennett Miller δηλώνει: «Δεν είναι μια βιογραφική ταινία: είναι μια ιστορία για ένα τύπο που ψάχνει για κάτι και αυτό που βρίσκει δεν είναι αυτό που περίμενε. Η ταινία είναι επίσης ένα πορτραίτο του Truman Capote: περιορισμένο σε κάποια χρόνια της ζωής του, ωστόσο αποδίδει την εικόνα του ποιος ήταν, ποία ήταν η μοίρα του. Είναι κάτι παραπάνω από την ζωή του Truman Capote»