του Christopher Nolan   
batman1.jpg
Μετά από τα ιδιαίτερης ατμόσφαιρας θρίλερ που τον έκαναν ευρύτερα γνωστό -Following (1998), Memento (2000), Insomnia (2002)-, ο Christopher Nolan επισκέπτεται την μυθολογία του πιο σκοτεινού ιππότη των αμερικανικών κόμικς, του Batman.
Στις γραμμές που ακολουθούν με αφορμή την ταινία Batman Begins, εξηγεί τι τον ώθησε στο ερεβώδες σύμπαν της Gotham city.

Έχω μεγαλώσει με τον Batman και είμαι γοητευμένος απ' αυτόν. Είμαι ενθουσιασμένος που συνεισφέρω στην μυθολογία που συνοδεύει αυτόν τον ήρωα. Είναι ο πιο πιστευτός και ρεαλιστικός χαρακτήρας υπερ-ήρωα και έχει την πιο περίπλοκη ψυχολογία. Τα χαρακτηριστικά του ως υπερ-ήρωα προέρχονται από μέσα του. Δεν είναι ένας χαρακτήρας με στοιχεία μαγείας.
Είχα ακούσει ότι η εταιρεία Warner Bros. ήθελε να κάνει κάτι διαφορετικό με την σειρά των ταινιών του Batman, να εξερευνήσει κάτι που να μην είχε κάνει στο παρελθόν, την ιστορία της καταγωγής του Batman. Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα ως πρόκληση, επιπλέον πάντα πίστευα ότι ο ήρωας άξιζε να έχει μια ταινία στην οποία να τον αντιμετωπίζουν ως ένα εξαιρετικό άνθρωπο σ’ ένα συνηθισμένο κόσμο. Σε αντίθεση μ' αυτό που συμβαίνει στα στυλιζαρισμένα σκηνικά των τηλεοπτικών σόου και των προηγούμενων ταινιών της σειράς.
batman2.jpgΜ' αυτό τον τρόπο θα μπορούσε ο θεατής να βιώσει ότι και οι κάτοικοι της Gotham City όταν έβλεπαν τον Batman σαν μια απίστευτη φιγούρα. Έτσι λοιπόν η δική μας Gotham City προέκυψε παρατηρώντας τις σύγχρονες πόλεις Νέα Υόρκη, Σικάγο, Λονδίνο, Τόκιο -όλα αυτά τα μέρη-, χρησιμοποιώντας απ' αυτές τις πόλεις ότι στοιχεία ταίριαζαν με την ιστορία μας.
[Ο ήρωας] Είναι στα αλήθεια χαμένος και επιστρέφει πίσω στην παιδική του ηλικία. Οτιδήποτε αντιμετωπίζει στο παρόν μάς υποδεικνύει, με ένταση, αυτό που ξέρουμε ότι θα γίνει στο μέλλον - ένας υπερ-ήρωας. Αυτό είναι το πλεονέκτημα όταν κάνεις μια ταινία μ' ένα ήρωα με τον οποίο ο κάθε θεατής είναι εξοικειωμένος. Αν μπορείς να υποθέτεις ότι οι θεατές γνωρίζουν προς τα που ο ήρωας κατευθύνεται, τότε μπορείς να παίξεις πολύ με την χρονολογία. Υπάρχουν ενδιαφέροντες απόηχοι στον τρόπο που περνάμε από τον νεαρό Bruce Wayne στο μεγαλύτερης ηλικίας Bruce Wayne.
Πάντα ανακαλύπτουμε αρκετά για την ταινία όταν είμαστε στην αίθουσα του μοντάζ. Ειδικότερα όσον αφορά την δράση, επειδή έχουμε μια πληθώρα πλάνων και επειδή πολλές από τις σεκάνς πρέπει να δημιουργηθούν στο μοντάζ, μέσα από την διαχείριση όλου αυτού του υλικού. Ωστόσο όσον αφορά όλα τα υπόλοιπα το κινηματογραφικό μου ύφος είναι το ίδιο όπως και στις άλλες μου ταινίες. Δεν νομίζω ότι εδώ υπήρξε κάποια προσαρμογή στα μεγέθη της παραγωγής.

(δηλώσεις στις ηλεκτρονικές τοποθεσίες Time Out, LA City Beat, filmforce.ign.com)