του Sam Mendes
(δηλώσεις του σκηνοθέτη)
road3.jpg
Η ΒΙΑ
Η βία έχει σχέση μ' αυτό που συμβαίνει πριν ξεκινήσει η ταινία. Νομίζω ότι τα πρόσωπα της ταινίας θα ήθελαν να δραπετεύσουν από την ζωή στην οποία έχουν οδηγηθεί. Υπάρχει μια αίσθηση της κοινότητας, ένας ισχυρός δεσμός που υπάρχει στην αρχή της ιστορίας. Όμως [η απεικόνιση της βίας] περισσότερο έχει σχέση με τη θέληση μου να μην δοξάσω τη βία, παρά με την θέληση μου να μην δοξάσω αυτό το ύφος ζωής.
Η βία είναι κάτι που έχει επιλεχθεί με ελευθερία. Αυτός που την βλέπει, το αποτέλεσμα, η επίπτωση που έχει στο πρόσωπο που την παρακολουθεί, και στο πρόσωπο που εκτελεί βίαιες πράξεις, είναι πιο σημαντικό από την ίδια την βία. Δεν αφορά ένα λουτρό αίματος ή πόσο αίμα μπορείς να δείξεις. Βλέπεις πολύ λίγο αίμα στην ταινία. Αυτή ήταν μια πολύ ελεύθερη επιλογή. Όταν έρχεται αυτό συμβαίνει γιατί ήθελες να υπάρχει αυτός ο συγκεκριμένος θάνατος περισσότερο απ' ότι άλλο.
road13.jpg
ΠΑΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΓΙΟΣ
Δεν πιστεύω ότι η σχέση ανάμεσα στο πατέρα και του γιο είναι μοναδική. Πιστεύω ότι αυτός είναι ένας δεσμός που υπάρχει μεταξύ όλων των πατέρων και όλων των γιων. Η ιστορία έχει ενδιαφέρον επειδή ο πατέρας -προστατεύοντας τον γιο του από το ανακαλύψει ποίος είναι και τι έχει κάνει, ποία είναι η δουλειά του τα τελευταία 20 χρόνια-, στην πραγματικότητα καταστρέφει την σχέση με το αγόρι. Μόνο μέσα από την τραγωδία έρχονται κοντά. Αν και ο Sullivan περιπλανιέται αναζητώντας εκδίκηση, αυτό που επιθυμεί στο τέλος είναι να σώσει το αγόρι από την ίδια μοίρα που αυτός είχε. Έτσι η ταινία έχει σχέση όχι μόνο με την εκδίκηση, άλλα και με την διάσωση της νέας γενιάς από την δικιά μας μοίρα. Είναι ένα παγκόσμιο θέμα -και αυτό που μ' άρεσε όταν διάβασα για πρώτη φορά το σενάριο, η απουσία συναισθήματος. Επίσης μ' άρεσε η αίσθηση της εποχής και το γεγονός ότι η ιστορία αφηγούνταν περισσότερο με εικόνες παρά με λέξεις. Το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας αυτού του ανθρώπου λέγεται μέσα από την σιωπή. Γι' αυτό πιστεύω ότι ο Tom Hanks ήταν ο κατάλληλος άνθρωπος για τον ρόλο. Επιπλέον είναι ένας εξαίρετος ηθοποιός, καθώς έχει την δυνατότητα να εκφράζεται χωρίς να μιλά.
road12.jpg
ΤΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟ
Δεν πιστεύω ότι υπάρχει απόλυτος διαχωρισμός ανάμεσα στο καλό και στο κακό. Οι άνθρωποι είναι ικανοί για το καλό και το κακό. Για όσο διάστημα εξακολουθούμε να επιμένουμε σ' αυτές τις παράλογες δυσδιάστατες ιστορίες -όπου τα πάντα είναι ή μαύρο ή άσπρο, όπου είσαι ή καλός ή κακό-, τόσο θα καθυστερούμε να κατανοήσουμε πόσες πολλές ενδιαφέρουσες ιστορίες μπορούμε να αφηγηθούμε στον χώρο που υπάρχει μεταξύ του καλού και του κακού. Αυτό προσπαθεί να κάνει η ταινία. Δεν υπάρχει κάποιο μήνυμα σ' αυτήν. Ίσως το μήνυμα της είναι ότι έχουν τεθεί πολλές ερωτήσεις και επαφίεται στους θεατές να δώσουν απαντήσεις όταν βγουν από τον κινηματογράφο.
road11.jpg
ΗΘΟΠΟΙΟΙ
Υπάρχει ένα πράγμα που είναι καλύτερο από τα να έχεις έναν εκπληκτικό ηθοποιό στην ταινία σου, κι αυτό είναι να έχεις έναν εκπληκτικό ηθοποιό που δεν έχει ξαναπαίξει παρόμοιο ρόλο κι είναι διψασμένος να το κάνει. Τέτοια περίπτωση ήταν ο Κέβιν Σπέισι στο American Beauty. Είναι φανταστικό όταν κάποιος που θεωρείται κορυφαίος σε αυτό που κάνει θέλει ακόμη να δοκιμάσει τον εαυτό του. Με μια έννοια και οι τρεις πρωταγωνιστές έχουν ασυνήθιστους γι' αυτούς ρόλους. Ενας ηθοποιός πρέπει να καταλάβει το πνεύμα και την ψυχή του χαρακτήρα. Η εξωτερική εμφάνιση συχνά στέκεται εμπόδιο. Είναι ωραίο να μπορείς να σπας το καλούπι.

(Αποσπάσματα από δηλώσεις του Sam Mendes στις σημειώσεις για την παραγωγή και στο site: Actionadventure.About.Com)