godard2.jpg

Ξεκινώντας ως κριτικός κινηματογράφου, ο Jean-Luc Godard υπήρξε ένας απ’ αυτούς που οικοδόμησαν τον μύθο των Cahiers du cinema: ως το κατεξοχήν σινεφίλ περιοδικό που επανεκτίμησε χωρίς προκαταλήψεις όλη την παράδοση του χολιγουντιανού σινεμά και εστίασε στον σκηνοθέτη ως έναν ”auteur”, έναν αληθινό δημιουργό- καλλιτέχνη. Ως σκηνοθέτης μαζί με τους Francois Truffaut, Eric Rohmer, δημιούργησαν με τις ταινίες τους τη nouvelle vague, το κινηματογραφικό ρεύμα που άλλαξε την πορεία του σινεμά: Ώθησαν τον κινηματογράφο από την κλασσική εποχή στη σύγχρονη, τον απάλλαξαν από τη δυναστεία του έμπορου- παραγωγού, τον απελευθέρωσαν από τους περιορισμούς των κινηματογραφικών ειδών.
Οι ταινίες του Jean-Luc Godard -ξεκινώντας πάντα από το Με κομμένη την ανάσα/ À bout de souffle και με αναπόφευκτες στάσεις στα Ζούσε την ζωή της/ Vivre sa vie και Ο Τρελός Πιερό/ Pierrot le fou -μέχρι τις πλέον πρόσφατες (Notre Musique) είναι ταινίες που αμφισβητούν με τον πλέον ριζικό τρόπο όλες τις συμβάσεις του χολιγουντιανού σινεμά και δημιουργούν την δική τους ιδιαίτερη γλώσσα. Διάστικτες από αναφορές στη λογοτεχνία, τη φιλοσοφία, την πολιτική σκέψη (ιδιαίτερα στα ταραγμένα χρόνια της δεκαετίας του 60), τη ζωγραφική, την ποίηση και τέλος το ίδιο το σινεμά, οι εικόνες των ταινιών του διατηρούν ανεξίτηλη και αλώβητη από την φθορά του χρόνου τη δύναμη του στοχασμού τους. Κατάγονται από την δεκαετία του 60 και αποτελούν τα πλέον λαμπερά δείγματα μιας ανήσυχης εποχής, που σφράγισε με την δύναμη της αμφισβήτησης όλη την πορεία του κινηματογράφου και άφησε τα ίχνη στον κινηματογράφο του σήμερα.
Δ.Μ.