nebraska.jpg

Οδεύοντας προς την τελική ευθεία του φετινού Φεστιβάλ Καννών σημαντικοί σκηνοθέτες προβάλλουν τις ταινίες τους στο διαγωνιστικό πρόγραμμα.

Ανταπόκριση Δημήτρης Εϊπίδης

Η νέα ταινία του Αλεξάντερ Πέιν με τίτλο «Νεμπράσκα» προβλήθηκε χθες. Πρόκειται για ένα ασπρόμαυρο road movie πατέρα και γιου από Μοντάνα προς Νεμπράσκα για τη διεκδίκηση ενός ποσού που πιστεύει ο πρώτος ότι έχει κερδίσει σε μία κλήρωση. Στην πορεία προς τον τελικό προορισμό ο Πέιν κινηματογραφεί τις μεσοδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ, όπου το αμερικανικό όνειρο δεν βρίσκει πραγμάτωση και οι τύχες των ανθρώπων συνδέονται άμεσα με το υποβαθμισμένο πολλές φορές τοπίο που τους περιβάλλει. Φαντάσματα του παρελθόντος επισκέπτονται τους δύο ήρωες σε μία πικρή κωμωδία με σκοτεινά στοιχεία και έξυπνους διαλόγους, η οποία αναμοχλεύει ζητήματα συγχώρεσης και οικογενειακών δεσμών.

ΤΑΙΝΙΕΣ ΣΕ «ΕΝΑ ΚΑΠΟΙΟ ΒΛΕΜΜΑ»
Στην ενότητα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» παρουσιάστηκε η ταινία της Κλερ Ντενί «Bastards». Η Ντενί, παρεκκλίνοντας από το κινηματογραφικό ύφος της, αφηγείται μία βίαιη -ψυχολογικά και σωματικά- ιστορία, αρκετά περίπλοκη. Μία αυτοκτονία, ένα νέο κορίτσι, που νοσηλεύεται σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση, και ένα σχέδιο εκδίκησης συνθέτουν την πλοκή αυτού του θρίλερ, που φλερτάρει με το φιλμ νουάρ.
Το ιδιαίτερο ταλέντο της Ντενί αναδύεται για ακόμη μία φορά σε μία ταινία που από τη μία πλευρά καθηλώνει το θεατή με σκηνές γεμάτες ένταση, αλλά από την άλλη αποπροσανατολίζεται από τα πολλά αφηγηματικά και δραματουργικά μέσα που επιλέγει.
Στο ίδιο τμήμα προβλήθηκε και η ταινία «Wakolda» της αργεντινής Λουτσία Πουένθο. Με φόντο την Παταγονία το 1960, η σκηνοθέτιδα εξιστορεί τη συνάντηση μιας οικογένειας από την Αργεντινή και ενός γερμανού γιατρού με απρόβλεπτες συνέπειες. Στην κοινή πορεία τους το σκοτεινό παρελθόν του γιατρού, συνδεδεμένο με τα πιο αποτρόπαια εγκλήματα της Ιστορίας, αποκαλύπτεται φέρνοντας τους ήρωες αντιμέτωπους με την ωμή πραγματικότητα. Ένταση και αγωνία αποτελούν τα στοιχεία με τα οποία κλιμακώνει την αφήγησή της η Πουένθο, ωστόσο η ταινία δεν εξελίσσεται ως καθαρό ψυχολογικό θρίλερ, αλλά πολύ περισσότερο ως ένα καλοδουλεμένο δράμα.

(Εφ. Μακεδονία   24/05/2013)