docf513.jpg

Εν μέσω καύσωνα, ξέσπασε θύελλα στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.
Το διαφιλονικούμενο αντικείμενο; Ως είθισται, η εξουσία και το μοίρασμα των χρηματοδοτήσεων...

Ακολουθούν οι σχετικές ανακοινώσεις και τα δελτία τύπου.

Το Δελτίο Τύπου σχετικά με τη χρηματοδότηση 31 συνολικά σχεδίων από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.)

 1/8/2014

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.) στην 1334η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε την 1/08/2014 αποφάσισε να ενισχύσει συνολικά 31 σχέδια από τα 76 που κατατέθηκαν σε 6 διαφορετικά προγράμματα προς χρηματοδότηση έως 31/01/2014.
Στο Δ.Σ., απουσιάζοντος του Προέδρου, προήδρευσε ο Αντιπρόεδρος. Η απόφαση για την προέγκριση των χρηματοδοτήσεων ήταν ομόφωνη επί των 6 παρόντων μελών του Δ.Σ. και με μία λευκή ψήφο.
Αναλυτικά τα ποσά διανέμονται ως εξής:
Στο Βασικό Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων, χορηγείται προέγκριση χρηματοδότησης σε 1 σχέδιο. Το ποσό δέσμευσης ανέρχεται στις 180.000€.
ΤΑ ΧΑΡΤΙΝΑ ΠΟΥΛΙΑ του Βασίλη Ντούρου (Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων για Παιδιά και Εφήβους)
Στο ίδιο πρόγραμμα σε 3 σχέδια θα χορηγηθούν 5.000€ για επανασυγγραφή. Το συνολικό ποσό δέσμευσης ανέρχεται στις 15.000€.
1. PARK Σοφία Εξάρχου
2. ΟΙΚΤΟΣ Μπάμπης Μακρίδης
3. ΣΥΝΟΡΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ Μανώλης Οικονόμου
Μαζί και τα 4 σχέδια συγκεντρώνουν το ποσό των 195.000€.
 Η ταινία SUNTAN του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου θα κριθεί θετικά ως ολοκληρωμένη ταινία όταν κατατεθεί στο σχετικό πρόγραμμα, επειδή έχει ξεκινήσει το γύρισμα.
*
Αναλυτικά, το Στάδιο Συγγραφής Treatment – πρώτο στάδιο – του Προγράμματος «Συγγραφή Σεναρίου – Development», περιλαμβάνει 15 σχέδια, τα οποία προεγκρίνονται για χρηματοδότηση ύψους 3.000€ το καθένα ξεχωριστά. Το συνολικό ποσό δέσμευσης ανέρχεται στα 45.000€.
 1. NIKOΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ Γιάννης Σμαραγδής
 2. GRAFFITI ΙΣΤΟΡΙΕΣ Αντώνης Κόκκινος
 3. UNTITLED Αλέξανδρος Αβρανάς
 4. NAΡΚΟΠΕΔΙΟ Κωνσταντίνος Στραγαλινός
 5. Η ΣΥΝΟΜΩΣΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΩΝ Ρένος Χαραλαμπίδης
 6. ΓΚΡΕΜΙ Αγαθή Δαρλάση
 7. ΗΑPPY END Kώστας Γιαλουρίδης
 8. ΕΛΕΥΣΙΝΑ Αλέξανδρος Σκούρας
 9. CARBON Μιχάλης Κωνσταντάτος
 10. ΑΘΗΝΑ Γιώργος Κύρτσης
 11. ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΕΣ Δημήτρης Αθυρίδης
 12. Ο ΛΟΦΟΣ ΤΩΝ ΣΚΥΛΩΝ Μάρκος Χολέβας
 13. MUSICA ΙΙ Γιώργος Μακρής
 14. ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ Ζαχαρίας Μαυροειδής
 15. UNINVITED Κατερίνα Ευαγγελάκου
Στο Στάδιο Συγγραφής Σεναρίου με βάση το Treatment – δεύτερο στάδιο – του Προγράμματος «Συγγραφή Σεναρίου – Development», προεγκρίνονται 3 σχέδια, για χρηματοδότηση ύψους 7.000€ το καθένα ξεχωριστά. Το συνολικό ποσό δέσμευσης ανέρχεται στα 21.000€.
1. ΚΟΙΛΑ Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος
2. ΟΥΖΕΡΙ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ Μανούσος Μανουσάκης
3. Η ΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΕΝΟΣ Χριστίνα Κουτσοσπύρου
*
Στο Στάδιο Συγγραφής Σεναρίου με βάση το Treatment – τρίτο στάδιο – του Προγράμματος «Συγγραφή Σεναρίου – Development», προεγκρίνονται 2 σχέδια, για χρηματοδότηση ύψους 12.500€ το καθένα ξεχωριστά. Το συνολικό ποσό δέσμευσης ανέρχεται στα 25.000€.
1. ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΚΛΑΙΕΙ Γιώργος Πανουσόπουλος
2. ΙΒΟ ΚΑΙ ΣΟΦΙΑ Ελινα Ψύκου
*
Το Ε.Κ.Κ. στην κατεύθυνση βελτίωσης κάποιων προτάσεων, που κατά την κρίση του δεν είναι καθ’ ολοκληρία έτοιμες να περάσουν στο στάδιο παραγωγής τους, δίνει τη δυνατότητα στους δημιουργούς και παραγωγούς να προβούν σε βελτίωση του σεναρίου τους και παράλληλα να διερευνήσουν τις δυνατότητες εξασφάλισης χρηματοδοτών (development). Η προέγκριση χρηματοδότησης ανέρχεται σε 8.000€.
1. JET LAG σκηνοθεσία: Δέσποινα Χαραλάμπους/ Πάνος Παππάς
 *
Στο πλαίσιο του Προγράμματος Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων Χαμηλού Προϋπολογισμού, προεγκρίνονται 6 σχέδια:
1.    HOLLY BOOM Μαρία Λάφη (50.000€)
2.    ΚΑΥΣΗ Στράτος Τζίτζης (40.000€)
3.    ΙΕΡΟΣΥΛΟΙ Μάρσα Μακρή (40.000€)
4.    ΓΑΛΛΙΔΑ ΔΑΣΚΑΛΑ Νίκος Σούλης (40.000€)
Στο ίδιο πρόγραμμα σε 2 σχέδια θα χορηγηθούν 5.000€ για επανασυγγραφή.
1.    39 ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑΤΑ ΣΤΟ ΦΑΛΗΡΟ Λένα Βουδόυρη
2.    ΣΟΝΑΤΑ ΖΩΗ Δέσποινα Καρβέλα
Το συνολικό ποσό δέσμευσης ανέρχεται στις 180.000€.
Επίσης το Δ.Σ. εγκρίνει για τα χρηματοδοτικά προγράμματα του 2014 –από 01/01/2014 έως 31/01/2014 - τις αποφάσεις του προηγούμενου Δ.Σ. ύψους 488.500€ για χρηματοδότηση ταινιών. (Επισυνάπτεται ο αναλυτικός κατάλογος των ταινιών στον οποίο αναλογεί το ποσό σε pdf)
Επιπλέον προεγκρίνει χρηματοδότηση ύψους 80.000€ για την ελληνογαλλική συμπαραγωγή ΚΑΥΣΩΝΑΣ της JOΥCE A. NΑSHAWATI (με Έλληνα συμπαραγωγό την κ. Φένια Κοσοβίτσα) στο πλαίσιο του Προγράμματος Κινήτρων για προσέλευση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα με μειοψηφική συμμετοχή Έλληνα Συμπαραγωγού.
Εγκρίνει πρόβλεψη 80.000€ για το Ά Τρίμηνο του 2014 για ταινίες μικρού μήκους.
Το συνολικό ποσό δέσμευσης για όλα τα παραπάνω σχέδια ανέρχεται στα 1.122.500€ για προτάσεις που έχουν κατατεθεί μέχρι 31/01/2014. Ο συνολικός προϋπολογισμός του Ε.Κ.Κ. για ανάπτυξη και παραγωγή ταινιών για όλο το 2014 είναι 2.500.000€.


festiv2.jpg
Η ανακοίνωση του Γενικού Διευθυντή του Ε.Κ.Κ. κ. Γρηγόρη Καραντινάκη.

 1/8/2014

Στη σημερινή του έκτακτη συνεδρίαση το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.) ανακοίνωσε την απόφασή του για δέσμευση ποσού 1.122.500€ για 6 διαφορετικά προγράμματα προς χρηματοδότηση έως 31/1/2014, ξεχνώντας ότι βρισκόμαστε στον 8ο μήνα και έχουμε διανύσει τα 2/3 του τρέχοντος ημερολογιακού έτους. Με άλλα λόγια αφήνει το ποσό των 1.377.500 € για τους υπόλοιπους 4 μήνες.
Η σημερινή απόφαση του Δ.Σ. στοχεύει στην δημιουργία εντυπώσεων με σκοπό να απεμπολίσει το θεσμικό ρόλο του Γενικού Διευθυντή και να καταστήσει το Δ.Σ. υπεράνω του νόμου.
Το πραγματικό ποσό το οποίο αποφάσισε στη σημερινή του συνεδρίαση το Δ.Σ. είναι 474.000€, σε αντίθεση με τον σχεδιασμό των 809.000€ που κατέθεσα.
Το Δ.Σ. για να φτάσει στο ποσό του 1.122.500€ με την συγκεκριμένη απόφασή του, συμπεριλαμβάνει ποσά που αφορούν αποφάσεις προγενέστερου Δ.Σ. (1329/2014 και 1327/2014 για ποσό 488.500€ που έχουν ανακοινωθεί ήδη στο Τύπο στις 16.4.2014) και δεσμεύει ποσά για προγράμματα χρηματοδότησης, των οποίων οι ταινίες που έχουν κατατεθεί σε αυτά, δεν έχουν ακόμα αξιολογηθεί.
Με την απόφασή του το Δ.Σ. επενέβη στις αρμοδιότητες του Γενικού Διευθυντή και υπερέβη τις δικές του αρμοδιότητες, απορρίπτοντας την εγκεκριμένη από εμένα κατατεθειμένη ταινία SUNTAN του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, η οποία βρίσκεται στη 10η ημέρα γυρίσματος με το σκεπτικό ότι “θα κριθεί θετικά ως ολοκληρωμένη ταινία όταν κατατεθεί” (γιατί τότε θα κριθεί θετικά ;) και την ταινία “PARK” της Σοφίας Εξάρχου η οποία επίσης είχε εγκριθεί, με το σκεπτικό της επασυγγραφής (με ποια εισήγηση ;).
Το Διοικητικό Συμβούλιο στη σημερινή έκτακτη συνεδρίασή του με μοναδικό θέμα :
“Την επαναφορά του θέματος χορήγηση προεγκρίσεων σχεδίων κινηματογραφικών έργων στο πλαίσιο αξιολόγησης προτάσεων που κατατέθησαν μέχρι 31.1.2014 για χρηματοδότηση στα προγράμματα του νέου κανονισμού χρηματοδοτικών προγραμμάτων του Ε.Κ.Κ., το οποίο συζητήθηκε κατά την διάρκεια της υπ'αριθμ. 1333/28.7.2014 έκτακτης συνεδρίασής του, προς επανασυζήτηση και διευκρίνιση σημείων της σχετικής απόφασης που ελήφθη”,
αύξησε το ποσό των 351.000€ για το οποίο είχε λάβει απόφαση στη προηγούμενη συνεδρίασή του, στο ποσό των 474.000€ αλλά μείωσε στα μάτια της κινηματογραφικής κοινότητας την αξιοπιστία και το κύρος των δύο θεσμικών του οργάνων.


lemesos.jpg
Η απάντηση του μέλους του Δ.Σ. του Ε.Κ.Κ. κ. Γιάννη Γλέζου στην ανακοίνωση του Γενικού Διευθυντή του Ε.Κ.Κ. κ. Γρηγόρη Καραντινάκη.

 4/8/2014

Κάποιοι είτε δεν καταλαβαίνουν ή δεν θέλουν να καταλάβουν ή κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν γι' αυτό κι εγώ τα επεξηγώ όλα και πάλι από την αρχή:
1. Το Δελτίο Τύπου του ΕΚΚ ήταν σαφές: τα 5 παρόντα μέλη του ψήφισαν ομόφωνα τις χρηματοδοτήσεις. Το έκτο ήταν σε επαφή μαζί μας μέσω SKYPE και ψήφισε λευκό. Ο πρόεδρος απουσίαζε αλλά ήταν ενήμερος και δεν είχε αντίρρηση να γίνει το ΔΣ.
2. Το έκτακτο ΔΣ δεν έγινε επειδή δήθεν πιεστήκαμε από τον Γενικό Διευθυντή (ΓΔ) να εγκρίνουμε περισσότερα χρήματα αλλά για να απαντήσουμε στην παραπληροφόρηση των ιστοσελίδων και να προλάβουμε τη διαστρέβλωση της απόφασής μας με τον τρόπο που ήθελε να την εφαρμόσει ο ΓΔ.
3. Ο ΓΔ, όπως τεχνηέντως απέκρυψε από το νέο ΔΣ ότι υπήρχαν εγκρίσεις από το προηγούμενο ΔΣ ύψους 488.500 € (και τα χρήματα ήταν ήδη δεσμευμένα), τώρα τεχνηέντως και δημόσια με την επιστολή του αποκρύπτει ότι αυτά τα χρήματα βαρύνουν τον προϋπολογισμό του 2014 και μάλιστα το πρώτο του τρίμηνο! Αντιθέτως δηλώνει ψευδέστατα ότι δήθεν δεν έχουν αξιολογηθεί αυτές οι προτάσεις, όταν μόνος του παραδέχεται ότι έχουν αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ κι επομένως είναι αμετάκλητες! Άβυσσος ο νους του ΓΔ! Αν λοιπόν προσθέσουμε αυτό το ποσό των 488.500 € στα 809.000 €, που ζητούσε ο ΓΔ με την εισήγησή του να εγκρίνουμε, το συνολικό ποσόν (μαζί με τις 80.000 € που έπρεπε να εγκριθούν για την Κοσοβίτσα προκειμένου να μην χαθεί η Γαλλική της χρηματοδότηση για την ξένη παράγωγη που θα γυριστεί στην Ελλάδα και μαζί με τις 80.000 € για τις ταινίες Μικρού Μήκους που ο ΓΔ τις είχε αγνοήσει εντελώς) θα έφθανε σε ένα ποσόν περίπου 1.500.000 € μόνον για το πρώτο τρίμηνο του 2014 και μάλιστα για προτάσεις μέχρι 31.1.2014 (!) πράγμα απαγορευτικό για μας γιατί θα μας άφηνε μόνο με το ποσόν του 1.000.000 € για όλο το υπόλοιπο έτος και για περίπου άλλα 150 αιτήματα χρηματοδοτήσεων!!! Αυτά είναι απλή αριθμητική που και ένα παιδί τού Δημοτικού την καταλαβαίνει, εκτός από τον ΓΔ. Αναρωτιέμαι λοιπόν γιατί δεν γίνεται κατανοητή και σε κάποιες ιστοσελίδες ή μάλλον δεν χρειάζεται να αναρωτιέμαι γιατί τώρα πια είναι σαφής η λογική τους: "δώστε όλα τα λεφτά τώρα και μετά βλέπουμε για αργότερα: θα μπορούμε πάντα να λέμε ότι το κακό ΔΣ σπατάλησε όλα τα χρήματα του ΕΚΚ από το πρώτο τρίμηνο όταν τους βρίζουν οι επόμενοι αιτούντες!".
4. Το να επιμένει ο ΓΔ να κρατήσει όλες τις εγκρίσεις της εισήγησης του αλλά με μειωμένες καταβολές προς όλους (κάνοντας δηλαδή οριζόντιες περικοπές 40- 60% σε όλους) είχε τον προφανή στόχο να εκθέσει το "κακό" ΔΣ (που αυτό έβαλε όρια στις χρηματοδοτήσεις) και να εκθειάσει τον "καλό" ΓΔ που αυτός ενέκρινε τους πάντες αλλά τι μπορούσε να κάνει; Ενώ αυτό που έπρεπε να κάνει ήταν αυτό που του είπαμε να κάνει: να συνεργαστεί με τις Υπηρεσίες του ΕΚΚ και να αποφασίσει μαζί τους για το ποιες ταινίες θα εγκριθούν και ποιες όχι, στα όρια των χρημάτων που θέσαμε. Αυτό δεν το έκανε και έτσι αναγκαστήκαμε να το κάνουμε εμείς. Αλλιώτικα θα έπρεπε (οι 3 ταινίες μεγάλου μήκους που εισηγήθηκε) να πάρουν από 60.000 € η κάθε μία και όχι από 180.000 € ως είθισται και όσοι έγραψαν αρχικά σενάρια να πάρουν από 1500 € και όχι από 3000 € και ούτω καθεξής για όλες τις κατηγορίες. Ο κ. Καραντινάκης προφανώς ήθελε εμείς να δυσαρεστήσουμε τούς πάντες. Εμείς αντιθέτως ευχαριστήσαμε τούς πάντες εκτός από δύο. Αλλά ακόμα και σ' αυτούς τους δύο που δυσαρεστήσαμε δώσαμε μια δεύτερη ευκαιρία.
5. Σε ποια χώρα τού κόσμου που έχει Κέντρο Κινηματόγραφου μπορεί κάποιος χωρίς προέγκριση ή έγκριση να ξεκινήσει γυρίσματα ταινίας και μετά να απαιτεί από το Κέντρο χρήματα ακριβώς επειδή είχε ξεκινήσει τα γυρίσματα με δική του πρωτοβουλία; Δεν πρόκειται λοιπόν να απολογηθούμε εμείς που ακολουθήσαμε την εισήγηση της Υπηρεσίας (με την οποία είχε συμφωνήσει και ο ΓΔ) και εγκρίναμε μόνον την ταινία του Ντούρου. Ο κανονισμός του ΕΚΚ μας δίνει το δικαίωμα να επιχορηγήσουμε τελειωμένη ταινία ενώ δεν μας το δίνει για ταινία που ξεκίνησε χωρίς έγκριση του ΔΣ και απαιτεί χρήματα ακριβώς και μόνο από το γεγονός ότι ξεκίνησε από μόνη της, χωρίς απόφαση του ΕΚΚ για χρηματοδότηση της.
6. Η επανασυγγραφή σημαίνει ότι έχει δικαίωμα να κατατεθεί εκ νέου η ταινία της Εξάρχου και ότι δεν έχει απορριφθεί: απλώς δεν υπήρχαν τώρα αλλά χρήματα για χρηματοδότηση και δεύτερης ταινίας μεγάλου μήκους. (Το ποσό των 5.000 € είναι σύνηθες για τέτοιες περιπτώσεις).
7. Τι παραπονιέστε για καθυστερήσεις και για δυσπραγία του ΔΣ όταν ο ίδιος ο ΓΔ μάς διάβασε τις εισηγήσεις του καθυστερημένα κι αφού πρώτα τις είχε στείλει σπίτι μας στις 12.30 μετά τα μεσάνυχτα της προηγούμενης μέρας, με αποτέλεσμα να κάνει ακόμα και τον Πρόεδρο να του πει ότι δεν μπορεί να στέλνει καθυστερημένα σε μας τις εισηγήσεις του κι έτσι θα αναβάλει τη συζήτηση τους για το επόμενο ΔΣ.
8. Μέχρι τώρα δεχόμασταν κριτική για τις δήθεν καθυστερήσεις μας. Τώρα που ανακοινώθηκαν οι χρηματοδοτήσεις δεχόμαστε κριτική γιατί κάποιοι δεν συμφωνούν με τις επιλογές μας που τις θεωρούν "τσιγγούνικες" (αυτοί που είναι τόσο γενναιόδωροι με τα λεφτά των άλλων!). Δεν γνώριζα ότι πρέπει να συνυπολογίζουμε στις αποφάσεις του ΔΣ και τις απόψεις κάποιων ιστοσελίδων ή τις απόψεις κάποιων με πασίγνωστες διασυνδέσεις με ορισμένους παραγωγούς, κάποιων δηλαδή που κόπτονται δήθεν για το καλό του Ελληνικού Κινηματογράφου αλλά ασχολούνται αποκλειστικά και μόνο με το καλό τού εαυτού τους.
9. Ακόμα και οι πιο φανατικοί υποστηρικτές του ΓΔ πώς θα ένιωθαν αν καταθέτανε προτάσεις για το επόμενο διάστημα και δεν θα υπήρχαν στο τέλος χρήματα για τις χρηματοδοτήσεις τους; Εμείς πάλι θα φταίγαμε αν είχαμε ακολουθήσει την ισοπεδωτική πολιτική του ΓΔ; Εμείς κάναμε αυτό που κρίναμε σωστό. Σε ένα προϋπολογισμό 2.500.000 € για το 2014 εγκρίναμε μέχρι τώρα χρηματοδοτήσεις 1.122.500 € κι έτσι μείνανε αρκετά χρήματα και για τα επόμενα τρίμηνα. Αφήστε μας λοιπόν να κάνουμε τη δουλειά μας και να μας κρίνετε στο τέλος της θητείας μας και όχι προτού ξεκινήσουμε γιατί τότε αυτό δεν λέγεται κριτική αλλά μισαλλοδοξία που εξυπηρετεί αλλότρια συμφέροντα και πάντως όχι του ΕΚΚ και του Ελληνικού Κινηματογράφου.
10. Το ΔΣ ήταν μέχρι σήμερα πολύ διακριτικό απέναντι στον ΓΔ παρά τις τρομερές πιέσεις που δεχόταν από τους οργανωμένους οπαδούς του και δεν απαντούσαμε μέχρι σήμερα στις προκλήσεις του (τους). Αν όμως θέλει ο ΓΔ να απαξιώνει το ΔΣ δημόσια και να αναζητάει μετωπική σύγκρουση μαζί του τότε θα την έχει:
Ας ακούσει λοιπόν:
Δουλειά τού άμισθου ΔΣ είναι να διαχειρίζεται τα χρήματα του Δημοσίου ακριβοδίκαια και με γνώμονα το καλό όλου του Ελληνικού Κινηματογράφου (και ιδιαίτερα των νέων και ακόμα άγνωστων κινηματογραφιστών) και όχι μόνο μιας ομάδας που επί 9 χρόνια έχει την προτίμηση του ΕΚΚ στις χρηματοδοτήσεις του.
Δουλειά τού αδρά αμειβόμενου ΓΔ είναι όταν το ΔΣ τον καλεί στη συνεδρίαση του να έρχεται αλλιώς διαπράττει πειθαρχικό παράπτωμα που επισύρει κυρώσεις.
Επίσης δουλειά του ΓΔ είναι να σέβεται τις αποφάσεις του ΔΣ και να τις τηρεί επακριβώς και να μην τις διαστρεβλώνει πόσον μάλιστα να τις κριτικάρει δημόσια και μάλιστα παραπληροφορώντας τον χώρο. Τον προειδοποιώ ότι αν επαναληφθεί αυτή η συμπεριφορά θα είναι σοβαρός λόγος για μια πρόταση προς τον Υπουργό με αίτημα την απόλυση του αφού μ' αυτόν τον τρόπο μειώνει το κύρος του ΕΚΚ. Ας μην ξεχνάει ότι είναι υποψήφιος και πάλι για τη θέση του ΓΔ και θα πρέπει να μάθει να συνεργάζεται με το νέο ΔΣ (σε περίπτωση που τον εισηγηθούμε).
Καταλαβαίνω βέβαια ότι είχε μάθει διαφορετικά από τα προηγούμενα ΔΣ που του είχαν δώσει εν λευκώ εξουσιοδοτήσεις για τα πάντα αλλά αυτές δεν ισχύουν πλέον και πρέπει να μάθει να προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες (που είναι ένα από τα προσόντα που πρέπει να έχει ένας καλός ΓΔ).
Πάντως η προσωπική μου άποψη (που δεν εκφράζει απαραίτητα και τα άλλα μέλη του ΔΣ) είναι ότι οι έμμισθοι μεγαλουπάλληλοι-managers στους Οργανισμούς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Πολιτισμού πρέπει να ξέρουν ότι δεν είναι απαραίτητο να μένουν αιωνίως στις θέσεις τους, όσο καλή δουλειά και να κάνουν (αν κάνουν) γιατί τότε δυστυχώς αποκτούν καθεστωτική νοοτροπία και δημιουργούν αναπόφευκτα σχέσεις διαρκούς εξάρτησης με τον πολύ ευαίσθητο και με συνεχείς ανάγκες καλλιτεχνικό χώρο και ότι η δικαιολογία: "πρέπει να ολοκληρώσω το έργο μου" μάλλον θυμίζει Καίσαρα που ταυτίζει τον εαυτό του με τον Οργανισμό παρά Υπηρέτη του Δημοσίου Συμφέροντος που απλώς κάνει το αυτονόητο (και καλοπληρωμένο) καθήκον του.
11.Τέλος: επειδή ο ΓΔ έκανε το μεγάλο ατόπημα να γράψει ότι το ΔΣ νομίζει ότι είναι υπεράνω τού νόμου και ότι έχει υπερβεί δήθεν τις αρμοδιότητες που του δίνει ο νόμος θα ήθελα να του δώσω μια τελευταία φιλική αλλά και προειδοποιητική συμβουλή:
ΔΕΝ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΣΧΟΙΝΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΚΡΕΜΑΣΜΕΝΟΥ!!! (και ο νοών νοείτω)

Γιάννης Γλέζος, μέλος του ΔΣ του ΕΚΚ


francoph.jpgΚοινή ανακοίνωση των ΕΣΠΕΚ και ΣΑΠΟΕ

6/8/2014

Με μεγάλη ανησυχία η ΕΣΠΕΚ (Ένωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου) και ο ΣΑΠΟΕ (Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων), που εκπροσωπούμε το 90% των κινηματογραφικών παραγωγών,  παρακολουθούμε διαδικασίες και αποφάσεις του νεοδιορισμένου Διοικητικού Συμβουλίου  του ΕΚΚ (Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου) .
Η πρώτη έκπληξη ήρθε με την προκήρυξη για την πλήρωση της Θέσης του Γενικού Δ/ντη του ΕΚΚ. Πριν ζητηθεί απολογισμός του απερχόμενου Γ.Δ/ντη, πριν ανακοινωθεί οποιαδήποτε πολιτική θέση του ΔΣ για την πορεία και τις δυνατότητες υποστήριξης του ελληνικού κινηματογράφου, επιχειρήθηκε ο εκβιασμός της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟΤ και της κινηματογραφικής κοινότητας για αντικατάσταση του νυν Γ. Δ/ντη κ. Γ. Καραντινάκη.
Σε συνέχεια της στάσης αυτής και ενώ εκκρεμούσε η ανακοίνωση των νέων χρηματοδοτήσεων, που είχαν εντωμεταξύ καθυστερήσει, το ΔΣ απορρίπτει την εισήγηση και τις εγκρίσεις του Γ/ντη για χρηματοδοτήσεις ύψους 800. 000 περίπου ευρώ και προτείνει την εκταμίευση ποσού 351.000 ευρώ, καταργώντας ουσιαστικά την ανακοινωμένη και εγκεκριμένη πολιτική του προηγούμενου ΔΣ για το 2014.
Και ενώ ο Πρόεδρος του ΔΣ κ. Πέτρος Μάρκαρης απουσιάζει στο εξωτερικό συγκαλείται από τον Αντιπρόεδρο κ. Ν. Σέκερη  νέα συνεδρίαση, την Παρασκευή 1/8/2014, στην οποία αποφασίζονται και ανακοινώνονται χρηματοδοτήσεις 474.000 ευρώ. Το εκπληκτικό είναι ότι για τη δημιουργία εντυπώσεων το ποσό που ανακοινώνεται είναι 1.222.500 ευρώ, μια και στις 474.000 ευρώ προσθέτονται και τα ποσά   των ανακοινωμένων ήδη εγκρίσεων (είχαν ανακοινωθεί στις 16/4/2014) από το προηγούμενο ΔΣ. Η δε απόφαση, παρουσιάζεται ως «ομόφωνη» παρόλο που ένα μέλος δεν την ψηφίζει.
Η όλη συμπεριφορά πέρα από ανήθικη και αήθης είναι και ΠΑΡΑΝΟΜΗ,  καταργώντας με βάναυσο τρόπο το Νόμο.  Με βάση τον ισχύοντα νόμο το ΔΣ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ  στην αρμοδιότητα του την έγκριση των προς χρηματοδότηση προτάσεων. Το ΔΣ καθορίζει την πολιτική ενίσχυσης και στήριξης του ελληνικού κινηματογράφου,    εγκρίνοντας τον κανονισμό χρηματοδοτήσεων (το πλαίσιο) και το ετήσιο ύψος χρηματοδοτήσεων που θα διαχειριστεί η Δ/νση Ανάπτυξης και Παραγωγής, αρμόδια σύμφωνα με το νόμο για την διαδικασία αυτή (αρθ16 του Ν 3905/2010).
Χαρακτηριστικό των διαδικασιών η  ταινία το «Park» σε σκηνοθεσία Σοφίας Εξάρχου και παραγωγή Αμάντας Λιβανού, που ήταν έτοιμη να προχωρήσει σε γυρίσματα. Το σενάριο της ταινίας  έχει  κερδίσει βραβεία σε μια σειρά από ευρωπαϊκά «εργαστήρια ανάπτυξης του σεναρίου» και είχε φτάσει μέχρι το Director's Lab του φεστιβάλ του Sundance. Αντί να χρηματοδοτηθεί σύμφωνα με την ένταξή της  από τον Γ. Δ/ντή, στα προς χρηματοδότηση σχέδια, κρίθηκε  η ανάγκη  επανεγγραφής του σεναρίου. Το ερώτημα είναι από ποιον, ή από πιο όργανο που προβλέπεται στο νόμο έγινε αυτή η εκτίμηση; Γιατί οι καταστάσεις αυτές παραπέμπουν σε διαδικασίες «παρακράτους».
Σε μία εποχή που ο ελληνικός κινηματογράφος γνωρίζει μια άνθηση και διεθνή αναγνώριση το ΔΣ του ΕΚΚ φροντίζει να επαναφέρει με κάθε τρόπο τις λογικές του παρελθόντος.
Δυστυχώς κ. Μάρκαρη και κ. Υπουργέ μόνο ένα ερώτημα πλανιέται ποιος  κυβερνάει (σ)το ΕΚΚ;

 
Το ΔΣ του ΣΑΠΟΕ                                          Το ΔΣ της ΕΣΠΕΚ


Απάντηση του μέλους του Δ.Σ. του Ε.Κ.Κ. κ. Γιάννη Γλέζου στην κοινή ανακοίνωση των ΕΣΠΕΚ και ΣΑΠΟΕ.

7/8/214

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΔ;
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Ή ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΑΣ;
ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΤΕ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΠΕΡΊΦΗΜΟΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΜΕΛΙΝΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΨΗΦΙΣΤΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΥ ΔΕΝ ΈΧΕΤΕ ΜΠΕΙ ΚΑΝ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ;
ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΠΙΣΤΕΨΑΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΣΑΣ ΛΥΣΕΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΔΡΑ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΟ;
ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΝΟΜΟ ΣΑΣ ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΤΟΝ ΤΗΡΗΣΕΤΕ:
ΑΡΘΡΟ 14.3β: "Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ (ΓΔ) ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (ΔΣ)
ΑΡΘΡΟ 14.3 ιδ: "Ο ΓΔ ΕΙΣΗΓΕΊΤΑΙ ΣΤΟ ΔΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΩΝ"
ΑΡΘΡΟ 14.3η: "Ο ΓΔ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΙ ΚΑΘΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΔΣ'.
ΑΡΘΡΟ 13.7η: "ΤΟ ΔΣ ΕΓΚΡΙΝΕΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΓΔ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΩΝ" .
ΑΡΘΡΟ 13.7θ: "ΤΟ ΔΣ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙ ΕΛΕΓΧΟ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΓΔ".
Πού λοιπόν είδατε στο νόμο 3905/10 ή στη Νομική Επιστήμη ότι αυτός που εισηγείται (ο ΓΔ) δεσμεύει (το ΔΣ) και ότι αυτός που εγκρίνει (δηλαδή το ΔΣ) δεν έχει το δικαίωμα να μην εγκρίνει την εισήγηση (του ΓΔ); Μήπως στην Ουγκάντα;
Με την ίδια λογική όταν η Κυβέρνηση εισηγείται ένα νόμο αυτός θα πρέπει να περνάει χωρίς καν να ψηφίζεται από την Βουλή. Αυτά συμβαίνουν μόνο στις Δικτατορίες και όχι στις Δημοκρατίες εκτός κι αν επιτρέπεται στους Οργανισμούς να έχουν δικό τους καθεστώς κατ' εξαίρεση αλλά τότε δεν χρειάζονται τα ΔΣ. Καταργείστε τα λοιπόν κι αυτά όπως καταργήσατε και τις Γενικές Συνελεύσεις για να είσθε ανενόχλητοι. Αλλά μέχρις ότου γίνει αυτό εμείς θα διοικούμε (σύμφωνα με τον παρόντα νόμο) ως ισχυρό ΔΣ και όχι ως παιχνίδι στα χέρια τού ΓΔ, όπως αυτός είχε συνηθίσει με τις εξουσιοδοτήσεις που του παρείχαν αφειδώς τα δύο προηγούμενα ΔΣ, είτε από σκοπιμότητα  (το πρώτο) είτε από αδυναμία (το δεύτερο).
Μήπως έχετε διαβάσει την Έκθεση των Ορκωτών Λογιστών για το 2012 όπου μεταξύ πολλών άλλων "ενδιαφερόντων ευρημάτων" για το ΕΚΚ ρητώς αναφέρει ότι έχουν συγκεντρωθεί υπέρμετρα πολλές εξουσίες στα χέρια τού ΓΔ (χωρίς να του τις δίνει ο νόμος!!!!);
Για να ανακεφαλαιώσουμε: η εισήγηση τού ΓΔ είναι απλώς μια εισήγηση και δεν είναι δεσμευτική για το ΔΣ γιατί με αυτή τη λογική και η Διεύθυνση Παραγωγής-Ανάπτυξης τού ΕΚΚ που εισηγείται τις χρηματοδοτήσεις στον ΓΔ θα έπρεπε να τον δεσμεύει με την εισήγηση της ενώ αντιθέτως ο ΓΔ προσθέτει και αφαιρεί κατά βούληση και μετά κάνει τη δική του εισήγηση στο ΔΣ. Θέλετε δηλαδή να μας πείτε ότι το ΔΣ έχει λιγότερα δικαιώματα από τον ΓΔ; Πού το βρήκατε αυτό γραμμένο; Ο,τι μας βολεύει αποκτάει και την ισχύ νομού; Απο πότε; Αν περάσει αυτό που θέλετε θα καταργηθεί η Διοικητική Ιεραρχία των Οργανισμών και αυτοί θα μεταβληθούν από Οργανισμοί σε Όργανα των πλουσιοπάροχα  αμειβομένων managers (τα ευλόγως εννοούμενα παραλείπονται).
Αυτό θέλετε να γίνεται με το Δημόσιο Χρήμα; Δεν θα περάσει όχι επειδή το θέλουμε εμείς αλλά επειδή το απαιτεί η νομιμότητα που έχουμε κληθεί να υπηρετήσουμε και αυτή εδώ είναι μια απο τις περιπτώσεις όπου η Νομιμότητα συμπίπτει ακριβώς και με την Ηθική και με το Νόμο (που εσείς ψηφίσατε!)
(Επί τη ευκαιρία η Νομική Υπηρεσία του ΕΚΚ συμφωνεί απολύτως μαζί μας).

Γιάννης Γλέζος,
άμισθο μέλος του ΔΣ του ΕΚΚ


helacad.jpg
Παρέμβαση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τα τεκταινόμενα στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου εκφράζει την αγανάκτησή της για τα όσα δυσάρεστα και απειλητικά για το μέλλον τού κινηματογράφου, συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.
Είναι  πλέον σαφές πως το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΚΚ ενεργεί αντίθετα προς τους σκοπούς του οργανισμού, όπως αυτοί ορίζονται από το νόμο και τον κανονισμό του, σε ό, τι αφορά στην προστασία, ενίσχυση, ανάπτυξη και διάδοση της κινηματογραφικής τέχνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Λυπούμαστε ειλικρινά που το διαπιστώνουμε, αλλά είναι η πρώτη φορά στα χρονικά που Διοικητικό Συμβούλιου του ΕΚΚ παρανομεί, στερώντας με τις αποφάσεις του τη δημιουργική ελευθερία των κινηματογραφιστών, και εμποδίζοντάς τους να διαδώσουν το έργο τους εκτός συνόρων συμπαράγοντας ταινίες με το εξωτερικό.
Κατόπιν τούτων, και προς όφελος της κινηματογραφικής κοινότητας, καλούμε τον αρμόδιο Υπουργό να λάβει άμεσα τα αναγκαία μέτρα, ώστε να επανέλθει η νομιμότητα στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.
Είναι θλιβερό και αναίσχυντο, οι Έλληνες κινηματογραφιστές να υπονομεύονται απ’ το Διοικητικό Συμβούλιο ενός οργανισμού που δημιουργήθηκε για να τους στηρίζει.

Το ΔΣ της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου