(Early Spring)
του Yasujirō Ozu
soshun.jpg

Κατά την διάρκεια μιας εκδρομής γνωρίζονται ο Σότζι και η Κανέκο. Τα συναισθήματα του έρωτα φαίνεται ότι τους κυριαρχούν και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την συναισθηματική απομάκρυνση του Σότζι από την σύζυγο του Μασάκο. Το ζευγάρι βρίσκεται σε κρίση και όταν η Κανέκο εμφανίζεται στο σπίτι τους τότε η Μασάκο εγκαταλείπει τον σύζυγο της. Μετά τον θάνατο ενός συναδέλφου του ο Σότζι μετατίθεται στη Okayama. Πριν την αναχώρηση του επισκέπτεται τον παλιό του προϊστάμενο Ονόντερα. Ύστερα από λίγο και μετά την συμβουλή του Ονόντερα, εμφανίζεται η Μασάκο. Το ζευγάρι αποφασίζει να κάνει μια καινούρια αρχή.

«Ήθελα εδώ και καιρό να παρουσιάσω τον τρόπο ζωής των υπαλλήλων. Οι συγκινήσεις και οι φιλοδοξίες που έχει κάποιος που μόλις έχει αποφοιτήσει και μπαίνει στην κοινωνία, σταδιακά σβήνουν καθώς περνούν οι μέρες. Ακόμα και αν δουλεύει κάποιος σκληρά για 30 χρόνια δεν μαζεύει αρκετά χρήματα. Προσπάθησα να απεικονίσω το πάθος στην ζωή του υπαλλήλου καθώς η κοινωνία μετασχηματίζεται. Η διάρκεια της ταινίας ήταν η μεγαλύτερη απ’ όλες τις μεταπολεμικές μου ταινίες. Προσπάθησα να αποφύγω οτιδήποτε δραματικό και αντίθετα συσσώρευσα σκηνές όπου τίποτε δεν συμβαίνει για να αφήσω το κοινό να αισθανθεί την θλίψη της ύπαρξης τους».
Ozu Yajujiro

«Μια μεγάλη δυσάρεστη ταινία που έχει το ποιητικό και μυστηριώδες μοντάζ που έκανε ποτέ ο Όζου. Η σκηνή με τα πλάνα των ταξιδιωτών που φθάνουν στο σταθμό νωρίς το πρωί, και αργότερα στο μέσο την δραματικής κορύφωσης τα πλάνα με μια επιγραφή νέον στο λυκόφως είναι απ’ αυτά που δεν βρίσκονται πουθενά στην ιστορία του κινηματογράφου».
(Nathaniel Dorsky)
 
(δ.τ.)