(H Υπηρέτρια)
του Park Chan-Wook
Διασκευάζοντας το μυθιστόρημα Fingersmith της Sarah Waters, ο Κορεάτης δημιουργός στην ταινία του Agassi (The Handmaiden/ H Υπηρέτρια) συναντά ξανά όλες του τις εμμονές του: σχέσεις με έντονα πάθη και συχνά σαδομαζοχιστικές εξαρτήσεις, τρόμος και έντονη σεξουαλικότητα.
Η δράση τοποθετείται τη δεκαετία του 30, στην υπό ιαπωνική κατοχή Κορέα. Κεντρικές ηρωίδες είναι η υπηρέτρια Sookee (που υποδύεται η πρωοεμφανιζόμενη Kim Tae-ri) και η κυρία της, γιαπωνέζα αριστοκράτισσα Hideko -που υποδύεται η Kim Min-hee (Right Now, Wrong Then). Ζουν σ' ένα βικτοριανής αρχιτεκτονικής αρχοντικό, στην ύπαιθρο της Κορέας. Ωστόσο, η έντονη και γεμάτη σεξουαλικότητα σχέση τους υπονομεύεται από τον Κόμη Fujiwara, έναν Κορεάτη απατεώνα που εποφθαλμιά την περιουσία της Hideko. Αυτός είναι το αληθινό αφεντικό της Sookee, που ως υποχείριο του αποστολή της είναι να ελέγχει τη Hideko. Τέταρτο, αλλά όχι ασήμαντης βαρύτητας, πρόσωπο είναι ο Kouzuki, πάμπλουτος θείος της Hideko: το μοναδικό του πάθος είναι η συλλογή έργων ερωτικής λογοτεχνίας, την ανάγνωση των οποίων έχει αναθέσει στην ανιψιά του.
Τα παιχνίδια της σαγήνης και της σεξουαλικής γοητείας, συνομοσίες, εξαπατήσεις και αφηγήσεις: οι εντάσεις ενός θρίλερ είναι στο κέντρο. Γεμάτο αφηγηματικές ανατροπές, αυτή η ταινία εποχής είναι ένας φόρος τιμής, όχι μόνο στο γοτθικό μυθιστόρημα της βικτοριανής εποχής, αλλά και στην ερωτική λογοτεχνία: τόσο στην ευρωπαϊκή της εκδοχή (Μαρκήσιος Ντε Σαντ) όσο και την απωανατολική της, κυρίως ιαπωνική: τις ξυλογραφίες shunga. Παράλληλα, εστιάζοντας στα δύο θελκτικά γυναικεία σώματα, τα πάθη και τα μαρτύρια τους, ο Κορεάτης σκηνοθέτης μοιάζει να συνεχίζει την παράδοση των pinku, των ερωτικών ταινιών του ιαπωνικού σινεμά. Γεωμετρημένη τόσο ως προς την αφηγηματική της δομή, όσο και ως προς την σκηνοθεσία της, η ταινία διαθέτει μια εσωτερική συνοχή και όσο να ηχεί παράδοξο, οικονομία -κάτι είναι αλήθεια όχι ιδιαίτερα συχνό στη φιλμογραφία του κορεάτη δημιουργού.
Με μέσα τις δολιχοδρομίες της αφήγησης, τις συστροφές και διαστροφές των σχέσεων, τις ανατροπές της δραματικής πλοκής, τα πάθη αλλά και τις σαγήνες των δύο κεντρικών ηρωίδων, ο Park Chan-Wook παγιδεύει τον θεατή του στα δίκτυα της κινηματογραφικής αφήγησης: από αυτήν καμία απόδραση δεν είναι δυνατή πριν ο κινηματογραφικός χρόνος τερματίσει...
Δημήτρης Μπάμπας
Υπόθεση
1930. Κορέα. Κατά την περίοδο της ιαπωνικής κατοχής, μια νέα κοπέλα, η Sookee, προσλαμβάνεται ως υπηρέτρια από μια γιαπωνέζα κληρονόμο, την Hideko. Η Hideko ζει μια μοναχική ζωή, σ' ένα μεγάλο κτήμα στην εξοχή μαζί με τον αυταρχικό θείο της, τον Kouzuki. Όμως η υπηρέτρια έχει ένα μυστικό. Είναι μια κλέφτρα και έχει προσληφθεί από έναν απατεώνα που υποδύεται έναν ιάπωνα αριστοκράτη. Το σχέδιο του είναι να αποπλανήσει την οικοδέσποινα, να ιδιοποιηθεί την περιουσία της, και να την κλείσει σε ένα τρελοκομείο. Όλα φαίνεται να προχωρούν σύμφωνα με το σχέδιο, μέχρι που η Sookee και η Hideko ανακαλύπτουν κάποιες απρόσμενες συγκινήσεις....
Ο Park Chan-wook, σκηνοθέτης της ταινίας δηλώνει: "Επέλεξα αυτή την ιστορία κυρίως επειδή οι δύο γυναίκες στο κέντρο της ιστορίας μου φαινόταν απίστευτα πραγματικές. Η μία έχει ένα σκοτεινό παρελθόν και η άλλη έχει ένα παρόν, χωρίς καμία ελπίδα . "
(πηγή κατάλογος Φεστιβάλ Καννών 2016, σημειώσεις για την παραγωγή)